Pregled bibliografske jedinice broj: 837507
Zajednice koje brinu: CTC Upitnik za djecu i mlade
Zajednice koje brinu: CTC Upitnik za djecu i mlade // VI. znanstveno-stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici, Filozofski fakultet u Osijeku
Osijek, Hrvatska, 2016. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 837507 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zajednice koje brinu: CTC Upitnik za djecu i mlade
(Communities That Care. CTC questionnaire for children and youth)
Autori
Novak, Miranda ; Mihić, Josipa ; Bašić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
VI. znanstveno-stručni skup Osnaživanje potencijala za preventivne aktivnosti u zajednici, Filozofski fakultet u Osijeku
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 25.02.2016. - 27.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
prevencija u zajednici; znanstveno-utemeljena prevencija; mjerenje
(prevention in community; evidence-based prevention; measurement)
Sažetak
Cilj ovog rada je predstaviti validaciju i adaptaciju američkog instrumenta CTC Youth Survey koji je namijenjen procjeni rizičnih i zaštitnih čimbenika te rizičnih ponašanja djece i mladih kako bi planirane preventivne strategije bile znanstveno utemeljene. CTC Upitnik za djecu i mlade dio je američkog sustava za prevenciju u zajednici „Communities That Care“ te je namijenjen ispitivanju učenika 6. i 8. razreda osnovne te 2. i 4. razreda srednje škole. Predstavlja široko istraživan jedinstveni instrument za procjenu prediktora problema u ponašanju kod djece i mladih poput nasilničkog ponašanja, delinkvencije, pijenja, zlouporabe psihoaktivnih tvari ali i internaliziranih problema. U radu će biti predstavljen proces adaptacije instrumenta i njegova faktorska struktura, uz napomenu praktičnih mogućnosti njegove primjene. U procesu adaptacije instrumenta sudjelovalo je 1 125 ispitanika, od kojih je 492 učenika osnovne i 633 učenika srednje škole. Riječ je o prigodnom uzorku koji je prikupljen na području grada Zagreba te na području Istarske županije gdje se provodio projekt Zajednice koje brinu. Hrvatska verzija CTC upitnika za djecu i mlade pokriva rizične i zaštitne čimbenike prisutne u četiri domene: zajednica, obitelj, škola, vršnjaci/individua. Provedena je faktorska analiza metodom glavnih komponenata za svaku od domena. Ekstrahirani su faktori konzistentni s teoretskim modelom koji su opisali Arthur i suradnici (2002) te karakteristikama skale o kojima govore Glaser i suradnici (2005), tj. za svaku od četiri domene projekcije rizičnih i zaštitnih čimbenika pokazuju jedan dominantni faktor što je vidljivo i iz projekcija subskala na svaku od domena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb