Pregled bibliografske jedinice broj: 837497
Važnost procjene profesionalnog stresa učitelja u prevenciji problema u ponašanju učenika
Važnost procjene profesionalnog stresa učitelja u prevenciji problema u ponašanju učenika, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 837497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Važnost procjene profesionalnog stresa učitelja u prevenciji problema u ponašanju učenika
(Importance of professional stress assessment of teachers in prevention of children's behavior problems)
Autori
Petra Petranović
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.07
Godina
2015
Stranica
62
Mentor
Josipa Mihić
Neposredni voditelj
Miranda Novak
Ključne riječi
profesionalni stres; učitelji; mentalno zdravlje; problemi u ponašanju
(professional stress; teachers; mental health; behavior problems)
Sažetak
Ovim diplomskim radom analizirati će se osjećaji učitelja na radnom mjestu, njihova procjena vlastitog sagorijevanja i njihovo nošenje s profesionalnim stresom te odnos stresa kod učitelja i njihove percepcije problema u ponašanju kod učenika. Cilj rada je ispitati karakteristike profesionalnog stresa kod učitelja radi boljeg planiranja programa podrške učiteljima kao i školskih preventivnih intervencija općenito. U istraživanju će se analizirati kvantitativni podaci prikupljeni u sklopu projekta „European assessment protocol for Children's SEL skills“ koji je proveden u zagrebačkim školama. U projekt je bilo uključeno deset zagrebačkih škola od kojih je pet škola bilo u intervencijskim i pet škola u kontrolnim uvjetima. Iz svake je škole odabrano po dvoje učitelja, ukupno dvadeset učitelja. Podaci korišteni u ovom diplomskom radu skupljeni su tijekom prve točke istraživanja u prvoj godini projekta (2013./2014.). Ispitivanje je provođeno na način da su svi učitelji razredne nastave uključeni u istraživanje (N=18) ispunjavali PATHS-RASTEM upitnik o školskoj klimi gdje su davali iskaz o svojim osjećajima na radnom mjestu, vlastitoj procjeni sagorijevanja i nošenju s profesionalnim stresom. Isto tako, isti učitelji ispunjavali su i bateriju upitnika o ponašanju djece za 10 učenika iz njihovih razreda tj. za pet dječaka i pet djevojčica koji su bili izabrani po slučaju (N=200). Učitelji su upitnike za sebe i za učenike ispunjavali tijekom listopada 2013. godine. Učitelji su metodom samoiskaza ispunjavali PATHS-RASTEM Upitnik o školskoj klimi, dok su za djecu ispunjavali Upitnik snaga i poteškoća (Goodman, 1997).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb