Pregled bibliografske jedinice broj: 837495
Subjektivna percepcija kvalitete života i zadovoljstva životom kod učenika srednjih škola
Subjektivna percepcija kvalitete života i zadovoljstva životom kod učenika srednjih škola, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 837495 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Subjektivna percepcija kvalitete života i zadovoljstva životom kod učenika srednjih škola
(Subjective perception of quality and meaning in life in high-school students)
Autori
Ana Pavić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.09
Godina
2015
Stranica
55.
Mentor
Valentina Kranželić
Neposredni voditelj
Miranda Novak
Ključne riječi
kvaliteta života; subjektivna dobrobit; smisao u životu; adolescencija
(quality of life; subjective well-being; meaning in life; adolescence)
Sažetak
U radu se govori o povezanosti pojmova kvaliteta života i smisao u životu kod starijih adolescenata. U prvom dijelu rada definirani su ključni pojmovi, te je napravljen kratki pregled dostupnih teorija i definicija istih pojmova. Opći cilj rada je utvrditi kakva je subjektivna percepcija kvalitete života i zadovoljstva životom starijih maloljetnika iz opće populacije. Specifični ciljevi rada su utvrditi postoje li spolne razlike u percepciji kvalitete života i smisla u životu, te utvrditi u kakvom je odnosu percepcija kvalitete života s percepcijom osjećaja smisla u životu. Za dobivanje podataka korištena je baterija upitnika koja se sastoji od tri djela: prvi dio upitnika odnosi se na sociodemografske podatke, drugi dio na kvalitetu života a treći na smisao u životu. Za istraživanje percepcije kvalitete života i zadovoljstva životom korišten je Upitnik kvalitete života – skraćena verzija 2.0 - Describing Your Life“, Youth Quality of Life instrument – Short form (YQOL- SF) Version 2.0. (autoraDonald L. Patrick-a te Todd C. Edwards-a). Za ispitivanje osjećaja smisla u vlastitom životu korišten je Upitnik o smislu života –„The Meaning in Life Questionnaire“ autora Michaela F. Stegera sa Sveučilišta Minnesota. U drugom dijelu rada predstavljeni su podaci prikupljeni provedenim istraživanjem iz kojih su kasnije izvedeni zaključci o povezanosti kvalitete života i smisla u životu kod starijih adolescenata. U raspravi su dobiveni podaci uspoređeni sa nalazima ranije provedenih istraživanja relevantnih za temu ovoga rada. U zaključnom djelu predstavljeni su ključni nalazi provedenog istraživanja, sa kratkim osvrtom na metodološke nedostatke istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb