Pregled bibliografske jedinice broj: 837454
Ivica Čuljak: Stigmatizirani umjetnik i margina kao mjesto kreacije
Ivica Čuljak: Stigmatizirani umjetnik i margina kao mjesto kreacije // Zbornik radova sa X međunarodnog naučnog skupa održanog na Filološko-umetničkom fakultetu u Kragujevcu (29–31. X 2015) ; Knjiga II: ROCK ’N’ ROLL / Bošković, Dragan, Nikolić, Časlav (ur.).
Kragujevac: Filološko-umetnički fakultet Univerziteta u Kragujevcu, 2016. str. 481-492 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 837454 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ivica Čuljak: Stigmatizirani umjetnik i margina kao mjesto kreacije
(Ivica Čuljak: The Stigmatized Artist and the margin as a Place of Creation)
Autori
Anđelković Džambić, Ljubica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova sa X međunarodnog naučnog skupa održanog na Filološko-umetničkom fakultetu u Kragujevcu (29–31. X 2015) ; Knjiga II: ROCK ’N’ ROLL
/ Bošković, Dragan, Nikolić, Časlav - Kragujevac : Filološko-umetnički fakultet Univerziteta u Kragujevcu, 2016, 481-492
ISBN
978-86-85991-95-0
Skup
X. Međunarodni naučni skup "Srpski jezik, književnost, umetnost": Rock 'n' Roll
Mjesto i datum
Kragujevac, Srbija, 29.10.2015. - 31.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Ivica Čuljak; Satan Panonski; autodestruktivni tjelesni performans; punk; stigmatizirani umjetnik; umjetnost osobne traume
(Ivica Čuljak; Satan Panonski; auto-destructive body art; punk; stigmatized artist; personal trauma art; applied theatre theory)
Sažetak
This paper is about the artistic work of a Croatian punk artist Ivica Čuljak, better known as Kečer II and Satan Panonski, who is considered to be the pioneer of auto-destructive body art in the history of Croatian performance art. Taking into account the two main characteristics of his artistic work: the possibility of recognizing various genre determinants and the controversial status of his creation, this work questions the artistic and personal reasons for creation by taking into account two different theoretical approaches. The first part of this analysis concerns a short description of different genres in Čuljak’s artistic work (performative poetry, musical performance, auto-destructive body art, anti-fashion performance, visual and mail art, the art of behaviour). In the second part, considering newer theatrical approaches such as Applied theatre, Ivica Čuljak’s artistic personality and work are reconsidered via the idea of a stigmatized artist who speaks up from five marginalized positions: artist with mental illness, condemned person, queer status, member of a punk subculture and artist in war.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija dramske umjetnosti, Zagreb
Profili:
Ljubica Anđelković Džambić
(autor)