Pregled bibliografske jedinice broj: 836762
Položaj edukacijskih rehabilitatora u timu u odgojno-obrazovnom, zdravstvenom i sustavu socijalne skrbi u Republici Hrvatskoj
Položaj edukacijskih rehabilitatora u timu u odgojno-obrazovnom, zdravstvenom i sustavu socijalne skrbi u Republici Hrvatskoj, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska
CROSBI ID: 836762 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Položaj edukacijskih rehabilitatora u timu u odgojno-obrazovnom, zdravstvenom i sustavu socijalne skrbi u Republici Hrvatskoj
(Educational rehabilitators' position in teams in the educational, health and social welfare system)
Autori
Franjkić, Lorena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb, Hrvatska
Datum
21.09
Godina
2015
Stranica
126
Mentor
Kiš Glavaš, Lelia
Neposredni voditelj
Lisak, Natalija
Ključne riječi
timski rad; interdisciplinarnost; edukacijski rehabilitatori; iskustva članova tima
(team work; interdisciplinarity; educational rehabilitators; team members’ experiences)
Sažetak
S namjerom pružanja što sveobuhvatnije podrške svakom pojedincu, u samom definiranju edukacijsko-rehabilitacijske znanosti i djelatnosti naglašava se načelo timskog rada i interdisciplinarnosti. S obzirom na široko područje djelovanja edukacijskih rehabilitatora, oni su u Republici Hrvatskoj zaposleni u tri nadležna sustava: odgojno-obrazovnom, zdravstvenom i sustavu socijalne skrbi, što uključuje suradnju sa stručnjacima različitih profila. Međutim, sama zakonska regulativa ne predviđa jednaku ulogu edukacijskih rehabilitatora u sva tri navedena sustava, a i iskustva u praksi su pokazala kako se edukacijski rehabilitatori često nalaze u neravnopravnom položaju u suradnji s drugim stručnjacima. Stoga je cilj ovog istraživanja bio dobiti uvid u položaj edukacijsko-rehabilitacijskih stručnjaka zaposlenih u odgojno-obrazovnom, zdravstvenom i sustavu socijalne skrbi u Republici Hrvatskoj u timu, na temelju postojeće zakonske regulative i individualnih perspektiva članova timova. Sudionike u ovom istraživanju predstavljalo je osam stručnjaka različitih profila zaposlenih u odgojno-obrazovnom, zdravstvenom te sustavu socijalne skrbi, koji su, zajedno sa edukacijskim rehabilitatorima, članovi stručnih timova. Radi se o kvalitativnom, fenomenološkom istraživanju, gdje je cilj bio širenje spoznaja o istraživanom fenomenu – položaju edukacijskih rehabilitatora u različitim timovima. Podaci su bili prikupljani putem polustrukturiranog intervjua. Analiza podataka dobivenih istraživanjem, kao i analiza zakonodavnog okvira, potvrdila je dosadašnje, ali i donijela neke nove spoznaje vezane uz položaj edukacijskih rehabilitatora u timovima. Analiza je pokazala kako timove u najvećoj mjeri karakteriziraju aspekti tipični za multi i interdisciplinarne timove, dok je samo jedan tim, onaj koji djeluje u okviru odgojno-obrazovnog sustava, pokazao neke karakteristike transdisciplinarnosti. Osim toga, timovi koji su u većoj mjeri pokazivali karakteristike multi i interdisciplinarnosti u odnosu na transdisciplinarnost, u većoj su mjeri ukazivali i na slabiju komunikaciju među članovima tima, slabiji intenzitet suradnje, više prepreka te naposljetku, i slabije prepoznavanje uloga drugih članova tima, pa tako i edukacijskog rehabilitatora. Nalazi su sukladni i analizi zakonodavnog okvira prema kojemu su uloge edukacijskih rehabilitatora najbolje prepoznate u okviru odgojno-obrazovnog, potom sustava socijalne skrbi i naposljetku zdravstvenog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb