Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 836758

Primjena kognitivnih strategija učenja u radu s dječakom s teškoćama učenja


Braniša, Damira
Primjena kognitivnih strategija učenja u radu s dječakom s teškoćama učenja, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 836758 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena kognitivnih strategija učenja u radu s dječakom s teškoćama učenja
(Application of strategy instructions in student with learning disabilities)

Autori
Braniša, Damira

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
19.09

Godina
2016

Stranica
58

Mentor
Cvitković, Daniela

Neposredni voditelj
Lisak, Natalija

Ključne riječi
Matematika; teškoće učenja; kognitivne strategije učenja
(Mathematics; learning disabilities; cognitive learning strategies)

Sažetak
Matematika je ukomponirana u sve dijelove života, od posla do uspješnog funkcioniranja u zajednici. Dokazano je da su matematička i informatička pismenost potrebne za obavljanje većine poslova u 21. stoljeću. Istraživanja pokazuju da 5-10% učenika ima teškoće s usvajanjem gradiva iz matematike te da su teškoće u matematici česte kod učenika s teškoćama učenja. Cilj ovog kvalitativnog istraživanja bio je opisati postupak primjene specifičnih kognitivnih strategija učenja (Peterostupna spirala, Korak po korak, Metoda jednostavnih brojeva) usvojenih u procesu poticanja djeteta u području matematike i dobiti uvid u doprinos specifičnih strategija učenja na području matematike kod dječaka s teškoćama učenja, koji polazi 5. razred osnovne škole, iz perspektive članova obitelji, majke i bake djeteta. Kognitivne strategije odabrane su sukladno potrebama djeteta, a rad s dječakom odvijao se u razdoblju od 3.11.2015. do 31. 05. 2016. godine. U svrhu evaluacije rada primijenjena je tehnika polustrukturiranog intervjua kao metoda prikupljanja podataka, a podaci su analizirani kroz kvalitativnu metodologiju. Praćenje uspješnosti učenja matematike kroz specifične kognitivne strategije za dječaka s teškoćama učenja u ovom radu se odvijalo kroz uvažavanje perspektive majke i bake djeteta, kako bi se dobio uvid na koji način članovi obitelji primjećuju promjene u načinu usvajanja znanja, pažnji djeteta, motiviranosti za rad te uspješnosti u vidu akademskih ocjena kako bi se što bolje pratilo funkcioniranje djeteta i doprinijelo što kvalitetnijem organiziranju podrške za učenike s teškoćama učenja na području matematike. Nalazi ovog istraživanja o doprinosu primjene kognitivnih strategija učenja na području matematike u radu s dječakom s teškoćama učenja ukazali su na sljedeće važne odrednice: savladavanje gradiva matematike, savladavanje gradiva nakon usvojenih kognitivnih strategija, doprinos kognitivnih strategija. Temeljem dobivenih nalaza istraživanja proizlaze preporuke za poboljšanje učenja gradiva iz matematike kod učenika s teškoćama učenja na području matematike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Daniela Cvitković (mentor)

Avatar Url Natalija Lisak Šegota (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Braniša, Damira
Primjena kognitivnih strategija učenja u radu s dječakom s teškoćama učenja, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Braniša, D. (2016) 'Primjena kognitivnih strategija učenja u radu s dječakom s teškoćama učenja', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Brani\v{s}a, Damira}, year = {2016}, pages = {58}, keywords = {Matematika, te\v{s}ko\'{c}e u\v{c}enja, kognitivne strategije u\v{c}enja}, title = {Primjena kognitivnih strategija u\v{c}enja u radu s dje\v{c}akom s te\v{s}ko\'{c}ama u\v{c}enja}, keyword = {Matematika, te\v{s}ko\'{c}e u\v{c}enja, kognitivne strategije u\v{c}enja}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Brani\v{s}a, Damira}, year = {2016}, pages = {58}, keywords = {Mathematics, learning disabilities, cognitive learning strategies}, title = {Application of strategy instructions in student with learning disabilities}, keyword = {Mathematics, learning disabilities, cognitive learning strategies}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font