Pregled bibliografske jedinice broj: 836747
Od segregacije do integracije - na putu prema inkluziji
Od segregacije do integracije - na putu prema inkluziji // 11th Days of Mate Demarin: EXPECTATIONS, ACHIEVEMENTS AND PROSPECTS IN THEORY AND PRACTICE OF EARLY AND PRIMARY EDUCATION / Jurčević Lozančić, Anka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 91-91 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 836747 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od segregacije do integracije - na putu prema inkluziji
(From segregation to integration - On a way to inclusion)
Autori
Dragojević, Davorka ; Horvatić, Sanja ; Lisak, Natalija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
11th Days of Mate Demarin: EXPECTATIONS, ACHIEVEMENTS AND PROSPECTS IN THEORY AND PRACTICE OF EARLY AND PRIMARY EDUCATION
/ Jurčević Lozančić, Anka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 91-91
ISBN
978-953-7210-29-8
Skup
4th International Conference on Advances and Systematic Research, Special focus symposium 11th days of Mate Demarin: EXPECTATIONS, ACHIEVEMENTS AND PROSPECTS IN THEORY AND PRACTICE OF EARLY AND PRIMARY EDUCATION
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
inkluzija; prava; obrazovna politika; kvaliteta
(inclusion; rights; educational policy; quality)
Sažetak
Inkluzija, u obrazovnom procesu, nije samo pitanje uključivanja učenika s teškoćama, već podrazumijeva uključivanje sve školske djece koja su u nekom smislu različita, te koja zahtijevaju prilagođavanje nastavnih metoda i tehnika, individualizirane programe, prilagođene sadržaje i tehnike komunikacije. (Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj. 2007.) Inkluzija pretpostavlja višu razinu uvažavanja djece s posebnim potrebama, razinu na kojoj su djeca uvažavana zbog onoga što jesu. Zahvaljujući promjenama u obrazovnim politikama, pa i u obrazovnoj politici u našoj zemlji, zadnjih dvadeset godina sve veći broj učenika s teškoćama uključen je u redovan sustav odgoja i obrazovanja. Uključivanjem u redovan sustav odgoja i obrazovanja, učenicima s teškoćama omogućuje se jednako pravo na školovanje, a njihovim vršnjacima bez teškoća kroz interakciju s učenicima s teškoćama pružena je mogućnost učenja tolerancije, prihvaćanja i jednakosti. Stoga smo svi usmjereni na trajno preispitivanje metoda i pristupa poučavanja i vrednovanja. Kako bi se inkluzivna filozofija zaista implementirala u praksu, ona zahtjeva kolektivnu odgovornost svih članova društva, a ne samo pojedinaca., odnosno kako je to lijepo napisao Rutar ; „Ako svijet ne postoji kao cjelina, moramo ga tek izgraditi, a u tom slučaju morati ćemo se integrirati svi, a ne samo neki. Možemo reći da su u svakom svijetu ljudi u njega već integrirani, iako možda ne ravnopravno, te se zato moramo izboriti za ravnopravnost i građanska prava, a ne igrati se integracije“ (Rutar, prema Zaviršek, 2000). Cilj ovoga rada je da se prikazom nekih razmišljanja, zaključaka, rezultata i problema u istraživanjima usmjerenih na stavove prema inkluziji, ali i na evaluaciju obrazovnih postignuća učenika u inkluzivnim školama, ukaže na činjenicu kako teza inkluzivnog odgoja i obrazovanja pridonosi unapređivanju kvalitete odgojno-obrazovnog sustava u cjelosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Natalija Lisak Šegota
(autor)