Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 836747

Od segregacije do integracije - na putu prema inkluziji


Dragojević, Davorka; Horvatić, Sanja; Lisak, Natalija
Od segregacije do integracije - na putu prema inkluziji // 11th Days of Mate Demarin: EXPECTATIONS, ACHIEVEMENTS AND PROSPECTS IN THEORY AND PRACTICE OF EARLY AND PRIMARY EDUCATION / Jurčević Lozančić, Anka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 91-91 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 836747 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Od segregacije do integracije - na putu prema inkluziji
(From segregation to integration - On a way to inclusion)

Autori
Dragojević, Davorka ; Horvatić, Sanja ; Lisak, Natalija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
11th Days of Mate Demarin: EXPECTATIONS, ACHIEVEMENTS AND PROSPECTS IN THEORY AND PRACTICE OF EARLY AND PRIMARY EDUCATION / Jurčević Lozančić, Anka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010, 91-91

ISBN
978-953-7210-29-8

Skup
4th International Conference on Advances and Systematic Research, Special focus symposium 11th days of Mate Demarin: EXPECTATIONS, ACHIEVEMENTS AND PROSPECTS IN THEORY AND PRACTICE OF EARLY AND PRIMARY EDUCATION

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.11.2010. - 13.11.2010

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
inkluzija; prava; obrazovna politika; kvaliteta
(inclusion; rights; educational policy; quality)

Sažetak
Inkluzija, u obrazovnom procesu, nije samo pitanje uključivanja učenika s teškoćama, već podrazumijeva uključivanje sve školske djece koja su u nekom smislu različita, te koja zahtijevaju prilagođavanje nastavnih metoda i tehnika, individualizirane programe, prilagođene sadržaje i tehnike komunikacije. (Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj. 2007.) Inkluzija pretpostavlja višu razinu uvažavanja djece s posebnim potrebama, razinu na kojoj su djeca uvažavana zbog onoga što jesu. Zahvaljujući promjenama u obrazovnim politikama, pa i u obrazovnoj politici u našoj zemlji, zadnjih dvadeset godina sve veći broj učenika s teškoćama uključen je u redovan sustav odgoja i obrazovanja. Uključivanjem u redovan sustav odgoja i obrazovanja, učenicima s teškoćama omogućuje se jednako pravo na školovanje, a njihovim vršnjacima bez teškoća kroz interakciju s učenicima s teškoćama pružena je mogućnost učenja tolerancije, prihvaćanja i jednakosti. Stoga smo svi usmjereni na trajno preispitivanje metoda i pristupa poučavanja i vrednovanja. Kako bi se inkluzivna filozofija zaista implementirala u praksu, ona zahtjeva kolektivnu odgovornost svih članova društva, a ne samo pojedinaca., odnosno kako je to lijepo napisao Rutar ; „Ako svijet ne postoji kao cjelina, moramo ga tek izgraditi, a u tom slučaju morati ćemo se integrirati svi, a ne samo neki. Možemo reći da su u svakom svijetu ljudi u njega već integrirani, iako možda ne ravnopravno, te se zato moramo izboriti za ravnopravnost i građanska prava, a ne igrati se integracije“ (Rutar, prema Zaviršek, 2000). Cilj ovoga rada je da se prikazom nekih razmišljanja, zaključaka, rezultata i problema u istraživanjima usmjerenih na stavove prema inkluziji, ali i na evaluaciju obrazovnih postignuća učenika u inkluzivnim školama, ukaže na činjenicu kako teza inkluzivnog odgoja i obrazovanja pridonosi unapređivanju kvalitete odgojno-obrazovnog sustava u cjelosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Natalija Lisak Šegota (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dragojević, Davorka; Horvatić, Sanja; Lisak, Natalija
Od segregacije do integracije - na putu prema inkluziji // 11th Days of Mate Demarin: EXPECTATIONS, ACHIEVEMENTS AND PROSPECTS IN THEORY AND PRACTICE OF EARLY AND PRIMARY EDUCATION / Jurčević Lozančić, Anka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2010. str. 91-91 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Dragojević, D., Horvatić, S. & Lisak, N. (2010) Od segregacije do integracije - na putu prema inkluziji. U: Jurčević Lozančić, A. (ur.)11th Days of Mate Demarin: EXPECTATIONS, ACHIEVEMENTS AND PROSPECTS IN THEORY AND PRACTICE OF EARLY AND PRIMARY EDUCATION.
@article{article, author = {Dragojevi\'{c}, Davorka and Horvati\'{c}, Sanja and Lisak, Natalija}, editor = {Jur\v{c}evi\'{c} Lozan\v{c}i\'{c}, A.}, year = {2010}, pages = {91-91}, keywords = {inkluzija, prava, obrazovna politika, kvaliteta}, isbn = {978-953-7210-29-8}, title = {Od segregacije do integracije - na putu prema inkluziji}, keyword = {inkluzija, prava, obrazovna politika, kvaliteta}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Dragojevi\'{c}, Davorka and Horvati\'{c}, Sanja and Lisak, Natalija}, editor = {Jur\v{c}evi\'{c} Lozan\v{c}i\'{c}, A.}, year = {2010}, pages = {91-91}, keywords = {inclusion, rights, educational policy, quality}, isbn = {978-953-7210-29-8}, title = {From segregation to integration - On a way to inclusion}, keyword = {inclusion, rights, educational policy, quality}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font