Pregled bibliografske jedinice broj: 836658
Tekstualnost dječje priče u suvremenim hrvatskim dječjim časopisima
Tekstualnost dječje priče u suvremenim hrvatskim dječjim časopisima // Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja / Researching Paradigms of Childhood and Education / Cvikić, Lidija ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Gruić, Iva ; Majhut, Berislav ; Zergollern-Miletić, Lovorka (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 194-208 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 836658 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tekstualnost dječje priče u suvremenim hrvatskim dječjim časopisima
(Textuality of short story in Croatian children’s journals)
Autori
Pavletić, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja / Researching Paradigms of Childhood and Education
/ Cvikić, Lidija ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Gruić, Iva ; Majhut, Berislav ; Zergollern-Miletić, Lovorka - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 194-208
ISBN
978-953-7210-79-3
Skup
Dječji jezik i kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dječja priča; dječji časopisi; jezična kompetencija; tekstna vrsta; tekstualnost
(children’s short story; children’s journals; linguistic competence; text type; textuality)
Sažetak
U radu se proučavaju značajke dječje priče kao tekstne vrste, njezine funkcije i karakteristike koje doprinose razvoju jezičnih kompetencija djeteta. Istraživanje uključuje analizu prema sedam de Beaugrandeovih i Dresslerovih načela tekstualnosti (2010) na primjeru tekstova objavljenih u suvremenim časopisima za djecu. Sa stajališta jezične strukture analiziraju se elementi koji potvrđuju kohezivnost i koherentnost teksta (rekurencija, paralelizam, pronominalizacija, konektori, smislenost teksta, semantička povezanost itd.), a ostali se kriteriji tekstualnosti (intencionalnost, prihvatljivost, situativnost, informativnost, intertekstualnost) dječje priče određuju s obzirom na njen značaj u djetetovu jezičnom i komunikacijskom razvoju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija