Pregled bibliografske jedinice broj: 836087
Odabir sadržaja poučavanja hrvatskoga jezika u skladu s metodičkim pristupom
Odabir sadržaja poučavanja hrvatskoga jezika u skladu s metodičkim pristupom // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 1-2; 105-124 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 836087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odabir sadržaja poučavanja hrvatskoga jezika u skladu s metodičkim pristupom
(Selection of the contents for teaching Croatian language in accordance with the methodological approach)
Autori
Kolar Billege, Martina
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 157
(2016), 1-2;
105-124
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
metodički pristup ; sadržaj poučavanja ; nastavni predmet Hrvatski jezik ; primarno obrazovanje
(methodological approach ; content of teaching ; school subject Croatian Language ; primary education)
Sažetak
Sadržaj je i vertikalna raspoređenost sadržaja poučavanja u nastavnome predmetu Hrvatski jezik u primarnome obrazovanju (od 1. do 4. razreda osnovne škole - ISCED 1) u Republici Hrvatskoj predviđena Nastavnim planom i programom za osnovnu školu (MZOŠ, 2006.). Sadržaj o vrstama riječi obuhvaća poučavanje o imenicama, glagolima i pridjevima te ga treba dopuniti poučavanjem o prilozima da bi se mogla strukturirati rečenica kao gramatička jedinica na temelju zahtjeva jezika kao sustava. Učenike je potrebno poučavati o vrstama riječi kako bi mogli pravilno strukturirati rečenične dijelove. Istraživanje je provedeno na uzorku učitelja mentora i savjetnika u Republici Hrvatskoj (N=387). Rezultati pokazuju da statistički značajno više učitelja misli kako učenici stječu dovoljno znanja za nesmetan prijelaz u peti razred. No, gotovo se jedna trećina učitelja s time ne slaže. Statistički značajno veći broj učitelja misli da učenicima u primarnome obrazovanju treba ponuditi više sadržaja u području jezika (u nastavnome predmetu Hrvatski jezik) nego što im je ponuđeno. U radu opisujemo metodički pristup određivanju sadržaja poučavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts