Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 835987

Dijalekatna / zavičajna književnost u suvremenoj nastavi (konceptualizacije i metodički modeli)


Sabljić, Jakov
Dijalekatna / zavičajna književnost u suvremenoj nastavi (konceptualizacije i metodički modeli) // Zbornik radova sa znanstvenoga skupa Slavonski dijalekt / Bilić, Anica (ur.).
Vinkovci: Zajednica kulturno-umjetničkih djelatnosti Vukovarsko-srijemske županije, 2007. str. 7-36 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 835987 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dijalekatna / zavičajna književnost u suvremenoj nastavi (konceptualizacije i metodički modeli)
(Dialectal / indigenous literature in teaching (conceptualization and methodological models))

Autori
Sabljić, Jakov

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik radova sa znanstvenoga skupa Slavonski dijalekt / Bilić, Anica - Vinkovci : Zajednica kulturno-umjetničkih djelatnosti Vukovarsko-srijemske županije, 2007, 7-36

Skup
Slavonski dijalekt

Mjesto i datum
Vinkovci, Hrvatska, 10.11.2006. - 11.11.2006

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
dijalekt u nastavi; stereotip; poučavanje i književnost; dokumentarni film u nastavi
(dialect in the classroom; stereotype; teaching literature; documentary in the classroom)

Sažetak
U nastavi na svim razinama premalo je govora o ideologičnosti jezika, načinima na temelju kojih su određena jezična uporaba i s njome skopčano značenje postali posve prirodni i općeprihvaćeni. Na to se nadovezuje problematika stereotipa koja bi mogla postati važnom temom, posebice u nastavi jezika i književnosti. Ankete provedene među mlađom studentskom populacijom pokazuju da postoje stereotipi, konkretno o Šokcima. Mišljenje o njima nastaje na osnovi: pučke i obiteljske predaje na prvom mjestu, zatim literature, potom filma i televizije te folklornih manifestacija. Šokaštvo kao dio hrvatskog kulturnog prostora dobrim se dijelom spoznajno definira posredovanjem nastave književnosti te se poimanje Šokaca najjače oblikuje čitanjem djelâ dvaju reprezentativnih pisaca – Ivana i Josipa Kozarca. Kao osobito djelotvoran metodički model za neutraliziranje spomenute stereotipizacije, među ostalim, predlaže se gledanje dokumentarnih filmova u kojima su Šokci prikazani tako da negativna stereotipna slika dolazi u pitanje pa su zbog toga takvi i slični sadržaji pogodni za uključenje u nastavni proces.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Jakov Sabljić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sabljić, Jakov
Dijalekatna / zavičajna književnost u suvremenoj nastavi (konceptualizacije i metodički modeli) // Zbornik radova sa znanstvenoga skupa Slavonski dijalekt / Bilić, Anica (ur.).
Vinkovci: Zajednica kulturno-umjetničkih djelatnosti Vukovarsko-srijemske županije, 2007. str. 7-36 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Sabljić, J. (2007) Dijalekatna / zavičajna književnost u suvremenoj nastavi (konceptualizacije i metodički modeli). U: Bilić, A. (ur.)Zbornik radova sa znanstvenoga skupa Slavonski dijalekt.
@article{article, author = {Sablji\'{c}, Jakov}, editor = {Bili\'{c}, A.}, year = {2007}, pages = {7-36}, keywords = {dijalekt u nastavi, stereotip, pou\v{c}avanje i knji\v{z}evnost, dokumentarni film u nastavi}, title = {Dijalekatna / zavi\v{c}ajna knji\v{z}evnost u suvremenoj nastavi (konceptualizacije i metodi\v{c}ki modeli)}, keyword = {dijalekt u nastavi, stereotip, pou\v{c}avanje i knji\v{z}evnost, dokumentarni film u nastavi}, publisher = {Zajednica kulturno-umjetni\v{c}kih djelatnosti Vukovarsko-srijemske \v{z}upanije}, publisherplace = {Vinkovci, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sablji\'{c}, Jakov}, editor = {Bili\'{c}, A.}, year = {2007}, pages = {7-36}, keywords = {dialect in the classroom, stereotype, teaching literature, documentary in the classroom}, title = {Dialectal / indigenous literature in teaching (conceptualization and methodological models)}, keyword = {dialect in the classroom, stereotype, teaching literature, documentary in the classroom}, publisher = {Zajednica kulturno-umjetni\v{c}kih djelatnosti Vukovarsko-srijemske \v{z}upanije}, publisherplace = {Vinkovci, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font