Pregled bibliografske jedinice broj: 835930
Uloga religioznog odgoja u prevenciji nasilničkog ponašanja kod djece
Uloga religioznog odgoja u prevenciji nasilničkog ponašanja kod djece, 2015., postdiplomski specijalisticki, Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilišni poslijediplomski studij pastoralne teologije, Đakovo
CROSBI ID: 835930 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga religioznog odgoja u prevenciji nasilničkog ponašanja kod djece
(The role of religious education in the prevention of violent behavior in children)
Autori
Živić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilišni poslijediplomski studij pastoralne teologije
Mjesto
Đakovo
Datum
26.10
Godina
2015
Stranica
101
Mentor
Vuletić, Suzana
Ključne riječi
agresivni poremećaji u ponašanju; religiozni odgoj djece; prevencija; pastoralni modeli rada
(aggressive behavior disorders; children's religious upbringing; prevention; pastoral work models)
Sažetak
Agresivni poremećaji u ponašanju djece imaju različite pojavne oblike. Takvo ponašanje zabrinjavajuće je i društveno neprihvatljivo, jer je vođeno namjerom da drugima nanosi povredu ili štetu. Kompleksnost ovog problema koji pogađa obitelji, odgojno-obrazovne ustanove i društvo u cjelini, a najviše samu agresivnu osobu, traži učinkovita rješenja koja bi pridonijela njihovom smanjenju ili prestanku. Religiozni odgoj djeteta integriran u njegov cjeloviti odgoj zasigurno pridonosi razvoju nasilju nesklonog djeteta koje uči i prihvaća modele prosocijalnog ponašanja bliskih Isusovoj poruci ljubavi i mira. Želeći što cjelovitije obuhvatiti ovu pojavu rad započinje pregledom vrsta agresivnosti i teorija koje pokušavaju proniknuti u uzroke njena nastanka te istražuje rizične čimbenike kojima su djeca izložena tijekom svoga razvoja. Kratkim osvrtom na nasilje u Svetome pismu otkriva se eshatološki ideal ostvarenja svijeta bez nasilja po Isusu Kristu. Drugi dio rada posvećen je religioznom odgoju djece kroz prikaz njihovih razvojnih faza te razvoja njihove religioznosti unutar obitelji, odgojno- obrazovnih institucija i pripremu za sakramente kršćanske inicijacije. Proanalizirat će se dostupni rezultati istraživanja utjecaja i povezanosti religioznosti sa agresivnim oblicima ponašanja. Pokazatelji empirijskog istraživanje provedeno među učenicima OŠ D. Tadijanovića Vukovar i njihovim roditeljima biti će predstavljeni u trećem dijelu rada dok će završni dio biti posvećen preventivnim postupcima i mjerama koje je potrebno provoditi u obitelji i društvenim okruženjima. Poseban naglasak je stavljen na pastoralne modele preventivnog i korektivnog rada s djecom unutar župnih zajednica koji mogu pridonijeti razvoju prihvatljivih oblika ponašanja i primjerenih načina rješavanja sukoba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Teologija