Pregled bibliografske jedinice broj: 835846
Pojavnost i prevencija internaliziranih problema kod srednjoškolaca s područja Međimurske županije
Pojavnost i prevencija internaliziranih problema kod srednjoškolaca s područja Međimurske županije, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 835846 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pojavnost i prevencija internaliziranih problema kod srednjoškolaca s područja Međimurske županije
(Presence and prevention of internalized problems in high-school population in Međimurje county)
Autori
Iva Miser
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.09
Godina
2016
Stranica
50
Mentor
Valentina Kranželić
Neposredni voditelj
Miranda Novak
Ključne riječi
simptomi; internalizirani problemi; adolescenti
(symptoms; internalized problems; adolescents)
Sažetak
Ovim diplomskim radom htjela se ispitati zastupljenost simptoma internaliziranih problema kod adolescenata s područja Međimurja te istražiti odnos internaliziranih problema s rizičnim i zaštitnim čimbenicima u školskom okruženju. Osim toga, radom se htjelo saznati postoje li razlike u pojavnosti simptoma internaliziranih problema s obzirom na dob i spol ispitanika. U istraživanju je sudjelovalo 207 učenika i učenica prvih, drugih i trećih razreda Gimnazije Josipa Slavenskog u Čakovcu. U uzorak je bilo uključeno 65 mladića i 142 djevojke. Procjena pojave simptoma internaliziranih problema provedena je dijelom CTC Upitnika za djecu i mlade i dijelom SDQ upitnika, koje su srednjoškolci ispunjavali u svojim školama uz vlastiti pristanak. Rezultati su pokazali da ispitanici iskazuju simptome problema iz svih domena, a najviše depresivne simptome, nakon čega slijede emocionalne teškoće i na kraju simptomi suicidalnosti. Utvrđene spolne razlike ukazuju na to da adolescentice češće iskazuju simptome depresivnosti i emocionalnih teškoća u odnosu na adolescente, dok razlike između adolescenata i adolescentica nisu nađene u simptomima suicidalnosti. Utvrđene dobne razlike ukazuju na to da se s dobi simptomi emocionalnih teškoća smanjuju. Rezultati ovog istraživanja pokazali su kako su rizični čimbenici zastupljeni u relativno niskoj mjeri, dok je zastupljenost zaštitnih čimbenika jako dobra. Ispitanici procjenjuju kako u školi postoji dovoljno prilika, ali manje nagrada za prosocijalni angažman učenika, dok smislenost školskog gradiva nije velika. Nadalje, učenici koji su slabije privrženi školi i koji školsko gradivo procjenjuju smislenijim, češće iskazuju simptome internaliziranih problema. Isto tako, pokazalo se da je suicidalnost kod učenika veća, što su ocjene niže.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb