Pregled bibliografske jedinice broj: 835596
UKLJUČENOST RODITELJA DJECE S ADHD-OM U ODGOJNO- OBRAZOVNI PROCES
UKLJUČENOST RODITELJA DJECE S ADHD-OM U ODGOJNO- OBRAZOVNI PROCES // Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja / mr. Zlatko Bukvić (ur.).
Varaždin, 2016. str. 27-27 (ostalo, međunarodna recenzija, sažetak)
CROSBI ID: 835596 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UKLJUČENOST RODITELJA DJECE S ADHD-OM U ODGOJNO- OBRAZOVNI PROCES
(INVOLVEMENT OF PARENTS OF CHILDREN WITH ADHD IN THE EDUCATIONAL PROCESS)
Autori
Gvozdanović Debeljak, Aleksandra ; Maček, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Izazovi inkluzivnog odgoja i obrazovanja
/ Mr. Zlatko Bukvić - Varaždin, 2016, 27-27
ISBN
978-953-58871-0-2
Skup
11.KONGRES EDUKACIJSKIH REHABILITATORA "IZAZOVI INKLUZIVNOG ODGOJA I OBRAZOVANJA"
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 28.04.2016. - 30.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
inkluzija; suradnja; ADHD; roditelji
(inclusion; cooperation; ADHD; parents)
Sažetak
Posebnu ulogu u modeliranju dječjeg ponašanja imaju roditelji koji istovremeno utječu na odgojno-obrazovni proces. Upravo je problem s poremećajem pozornosti s hiperaktivnošću (ADHD) sve prisutniji u svakodnevnom životu, a raznolikost i stalno mijenjanje simptoma poremećaja kroz život djeteta iziskuje stalnu suradnju roditelja i ostalih sudionika u odgoju i obrazovanju. Cilj ovog rada je prikazati istraživanja provedena u svijetu koja pokazuju nekonzistentnost, odnosno razliku u uključenosti u proces roditelja djece s ADHD-om i djece bez ADHD-a, te uputiti na čimbenike procesa koji uzrokuju tu neujednačenost. Rezultati istraživanja autora Rogers i sur. (2009) pokazuju da su roditelji djece ADHD-om, za razliku od roditelja djece bez ADHD-a, manje uključeni u odgoj i obrazovanje djece, usprkos poznavanju razvojnih karakteristika i sposobnosti djece. Roditelji kao uzrok tome navode svoju nespremnost te manjak profesionalne i obrazovne podrške u školskim zahtjevima svoje djece. Suprotnom navedenom istraživanju, rezultati istraživanja autora Robledo i sur. (2008) pokazuju da roditelji djece s ADHD-om daju više ohrabrenja i podrške u školskim aktivnostima djeci, za razliku od roditelja djece bez ADHD-a. U literaturi su navedeni čimbenici koji uzrokuju neujednačenost: razlike u odnosima između stručnjaka u odgoju i obrazovanju i djece, zadovoljstvo roditelja s pruženom podrškom, socijalno funkcioniranje djeteta s ADHD-om i očekivanja stručnjaka u socijalnom ponašanju djece s ADHD-om. Zaključujemo da je za uspješnu inkluziju djece s ADHD-om potrebno prilagoditi odgojno-obrazovni proces potrebama djeteta s ADHD-om, kao i sva djelovanja sudionika samog odgojno-obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Aleksandra Gvozdanovic Debeljak
(autor)