Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 835302

Metapismenost


Stojanović, Dajana
Metapismenost, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek


CROSBI ID: 835302 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metapismenost
(Metaliteracy)

Autori
Stojanović, Dajana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Osijek

Datum
21.09

Godina
2016

Stranica
22

Mentor
Martinović, Ivana

Ključne riječi
metapismenost; informacijska pismenost; društveni mediji; kolaborativne online zajednice
(metaliteracy; information literacy; social media; collaborative online communities)

Sažetak
Napredak informacijsko komunikacijske tehnologije i brzi tehnološki napredak, utjecali su na shvaćanje informacija kao jednog od ključnih elemenata za razvoj današnjeg društva. Kako bi se u potpunosti prilagodio društvu u kojem živi, pojedinac mora naučiti kako učiti i kako učinkovito upravljati informacijama. Upravo se iz tog razloga pojavljuju nove vrste pismenosti te se mijenjaju postojeći standardi pismenosti. Iako je informacijska pismenost, koja je ključna za cjeloživotno učenje, značajnija nego što je ikada bila, javlja se potreba za njenim redefiniranjem i povezivanjem sa srodnim vrstama pismenosti koje se intenzivnije bave tekućim promjenama u tehnologiji čiji je utjecaj na današnje društvo veoma jak. Metapismenost je koncept koji promiče razmišljanje i suradnju u digitalnom dobu pružajući opsežan okvir za učinkovito sudjelovanje u društvenim medijima i kolaborativnim online zajednicama. Koncept metapismenosti postavlja izazove tradicionalnim pristupima informacijskoj pismenosti, koji se temelje isključivo na vještinama, tako što prepoznaje druge srodne vrste pismenosti i važnost novih tehnologija te potiče na kritičko razmišljanje i suradnju u digitalnom dobu. Cilj rada bio je analizirati koncept metapismenosti i njegovog određenja u odnosu na informacijsku pismenost i ostale srodne pismenosti te prikazati mogućnosti praktične primjene metapismenosti. U prvom poglavlju rada dan je sažet prikaz osnovnih karakteristika informacijske pismenosti i drugih srodnih pismenosti. Nadalje, u radu je definirana metapismenost te je objašnjen model metapismenosti. U završnom dijelu rada prikazane su mogućnosti primjene metapismenosti kroz konkretne primjere njezine implementacije u obrazovnu praksu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Ivana Martinović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Stojanović, Dajana
Metapismenost, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek
Stojanović, D. (2016) 'Metapismenost', diplomski rad, preddiplomski, Filozofski fakultet, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Stojanovi\'{c}, Dajana}, year = {2016}, pages = {22}, keywords = {metapismenost, informacijska pismenost, dru\v{s}tveni mediji, kolaborativne online zajednice}, title = {Metapismenost}, keyword = {metapismenost, informacijska pismenost, dru\v{s}tveni mediji, kolaborativne online zajednice}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Stojanovi\'{c}, Dajana}, year = {2016}, pages = {22}, keywords = {metaliteracy, information literacy, social media, collaborative online communities}, title = {Metaliteracy}, keyword = {metaliteracy, information literacy, social media, collaborative online communities}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font