Pregled bibliografske jedinice broj: 835254
Razvoj učećih pojedinaca kao način transformacije akademskih institucija u akademske učeće organizacije
Razvoj učećih pojedinaca kao način transformacije akademskih institucija u akademske učeće organizacije // Novi pristupi sustavu cjeloživotnog obrazovanja / Nadrljanski, Mila ; Nadrljanski, Đorđe (ur.).
Split: Redak, 2016. str. 163-176
CROSBI ID: 835254 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj učećih pojedinaca kao način transformacije akademskih institucija u akademske učeće organizacije
(Development of learning individuals as a means of transforming academic institutions into academic learning organizations)
Autori
Rupčić, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Novi pristupi sustavu cjeloživotnog obrazovanja
Urednik/ci
Nadrljanski, Mila ; Nadrljanski, Đorđe
Izdavač
Redak
Grad
Split
Godina
2016
Raspon stranica
163-176
ISBN
978-953-336-330-1
Ključne riječi
Učeća organizacija, akademske institucije, model razvoja akademskih učećih pojedinaca
(Learning organization, academic institutions, model of developing academic learning individuals)
Sažetak
Učeća organizacija je koncept organizacijskog razvoja koji se primjenjuje u organizacijama različitog tipa – od malih poduzeća i multinacionalnih kompanija, do organizacija koje djeluju na neprofitnoj osnovi. To je model koja integrira humanistički pristup radu s poduzetničkom orijentacijom koja ima za cilj razvijati ljudske potencijale, preispitivati i transformirati uvriježene organizacijske pretpostavke te uvoditi nove načine djelovanja na osnovi kontinuiranog procesa učenja na individualnoj, timskoj, organizacijskoj i inter-organizacijskoj razini. Djelovanje učeće organizacije u suštini predstavlja kontinuirani proces transformacije koji podrazumijeva neprestano individualno i kolektivno učenje, jačanje interpretacijskih kapaciteta te implementaciju novih spoznaja prema novim pravcima organizacijskog razvoja. Učeća organizacija stoga predstavlja neprestano stanje svjesno vođenih promjena pod utjecajem procesa učenja. Razvoj suvremenih akademskih institucija također je korisno usmjeravati prema odrednicama ovog koncepta. U radu se analiziraju razvojne mogućnosti akademskih institucija u Republici Hrvatskoj kao učećih organizacija. Pritom se polazi od teze da je akademske institucije moguće transformirati u akademske učeće organizacije razvojem akademskih učećih pojedinaca (tzv. bottom-up pristup). U radu se prezentira model razvoja akademskih učećih pojedinaca razvijanjem akademskih učećih vještina ili disciplina. Doprinos ovog rada sastoji se stoga u prijedlogu koncepcijskog modela pogodnog za primjenu u akademskom okruženju, ali i za provođenje daljnjih empirijskih istraživanja na predloženoj osnovi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA