Pregled bibliografske jedinice broj: 834867
Aktivno slušanje glazbe i estetski odgoj učenika mlađe školske dobi
Aktivno slušanje glazbe i estetski odgoj učenika mlađe školske dobi, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 834867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivno slušanje glazbe i estetski odgoj učenika mlađe školske dobi
(Actively listening to music and aesthetic education of younger school age students)
Autori
Pasarić, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
27.09
Godina
2016
Stranica
59
Mentor
Šulentić Begić, Jasna
Ključne riječi
otvoreni model; aktivno slušanje glazbe; estetski odgoj učenika
(open model; active music listening; aesthetic education of students)
Sažetak
Nastava glazbene kulture od školske godine 2006./07. odvija se prema otvorenom modelu, prema kojem je jedino obvezno nastavno područje slušanje i upoznavanje glazbe. Učitelji bi trebali aktivnim slušanjem glazbe približiti učenicima umjetničku glazbu te estetskim odgojem utjecati na glazbeni ukus i glazbene preferencije učenika. U okviru ovog rada provedeno je istraživanje koje se odvijalo tijekom ožujka i travnja 2016. godine u OŠ „August Cesarec“ u Ivankovu, u prvim i četvrtim razredima i njime je obuhvaćeno 144 učenika. Pomoću anketnog upitnika ispitana su mišljenja učenika, a promatrana je i nastava glazbene kulture čiji je tijek sata zabilježen u istraživačkom dnevniku. Istraživanjem se željelo doći do saznanja provode li učitelji aktivno slušanje glazbe i estetski odgoj u nastavi glazbene kulture te utječe li nastava glazbene kulture na glazbeni ukus i preferencije anketiranih učenika. Rezultati istraživanja pokazali su da učitelji u velikoj mjeri provode aktivno slušanje i estetski odgoj, no još uvijek često koriste izvanglazbenu motivaciju i potiču učenike na zamišljanje izvanglazbenih sadržaja. Također je potvrđeno da nastava glazbene kulture utječe na glazbeni ukus i preferencije učenika jer učenici na nastavi glazbene kulture vole slušati umjetničku glazbu. Iako u slobodno vrijeme učenici radije odabiru popularnu ili dječju glazbu, učenici mlađe školske dobi imaju pozitivan stav prema umjetničkoj glazbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(mentor)