Pregled bibliografske jedinice broj: 834607
Higijenske navike učenika 4. razreda osnovne škole
Higijenske navike učenika 4. razreda osnovne škole, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 834607 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Higijenske navike učenika 4. razreda osnovne škole
(Personal hygienic habits of the primary school fourth grade students)
Autori
Perić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
13.09
Godina
2016
Stranica
67
Mentor
Restović, Ivana
Ključne riječi
osobna higijena ; higijenske navike ; četvrti razred osnovne škole
(personal hygiene ; hygiene ; primary school fourth grade)
Sažetak
Higijenu možemo definirati kao niz postupaka za prevenciju i očuvanje zdravlja, obuhvaća održavanje uvjeta života koji imaju utjecaja na zdravlje te mjere kojima se sprječavaju bolesti. Osnovni cilj održavanja higijene je očuvanje zdravlja pojedinca, kolektiva i svih ljudi na svijetu. Pravilna i redovita higijena jednostavan je i jeftin način sprječavanja širenja mnogih zaraznih bolesti koje se mogu prenijeti nečistim rukama, odjećom, obućom i drugim načinima. Stoga je cilj ovog diplomskog rada bio istražiti imaju li učenici četvrtih razreda osnovne škole dovoljno razvijene higijenske navike, znaju li zašto je higijena važna te postoji li razlika između dječaka i djevojčica u održavanju osobne higijene. Istraživanje je provedeno u razdoblju od ožujka do lipnja 2016. g., a sudjelovalo je 80 učenika četvrtih razreda osnovne škole Marjan u Splitu. Detaljnom analizom podataka utvrđeno je da učenici četvrtih razreda nemaju dobro razvijene higijenske navike. Također, prosječan stupanj razvijenosti higijenskih navika statistički se značajno ne razlikuje s obzirom na spol. Kod većine ispitanih učenika postoji mnogo prostora za dodatnu edukaciju i unaprjeđenje provođenja osnovnih higijenskih navika. Budući je osobna higijena jedan od najosnovnijih i najjednostavnijih načina sprječavanja širenja mnogih zaraznih bolesti, a rano školsko doba najpogodnije vrijeme za usvajanje higijenskih navika, ovi podatci bi trebali biti poticaj za dodatnu angažiranost u razvoju osobne higijene kod djece. O higijenskim navikama koje dijete usvoji u djetinjstvu uvelike ovisi njegovo ponašanje u odrasloj dobi. Stoga se posebna uloga dodjeljuje roditeljima i učiteljima, koji bi trebali svojim primjerom kod djece razvijati svijest o zdravlju, stvaranju pozitivnih higijenskih navika te njihovom redovitom i pravilnom provođenju.
Izvorni jezik
Hrvatski