Pregled bibliografske jedinice broj: 834604
Ekološka osviještenost učenika 2. i 4. razreda osnovne škole
Ekološka osviještenost učenika 2. i 4. razreda osnovne škole, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 834604 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološka osviještenost učenika 2. i 4. razreda osnovne škole
(The environmental awareness of students of the 2nd and 4th grade in elementary school)
Autori
Batić, Petra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
13.09
Godina
2016
Stranica
109
Mentor
Restović, Ivana
Ključne riječi
ekološka osviještenost ; odgoj i obraobrazovanje za okoliš ; učenici drugih i četvrtih razreda osnovne škole
(environmental awareness ; education and environmental education ; students of the second and fourth grade of primary school)
Sažetak
S industrijskim napretkom razvija se ekološka svijest, određena povijesnim stanjem i stupnjem razvitka društva. Spoznaja o ograničenosti prirode, svjesnost dominacije čovjeka nad prirodom i uspostavljanje ravnoteže između prirodnih i društvenih sustava neke su od bitnih dimenzija koje konstruiraju ekološku svijest. Proces odgoja i obrazovanja ima ključnu ulogu u razvitku ekološki osviještenog pojedinca. U središtu tog procesa su učenici koji kroz nastavni proces, rukovođeni učiteljem usvajaju ekološki prihvatljiva ponašanja. Učenike treba poticati na razvijanje ekološke svijesti, to je preduvjet za zaštitu i očuvanje životne sredine što podrazumijeva svijetlu budućnost našega planeta. S tim ciljem, u ovom diplomskom radu provedeno je istraživanje o ekološkoj osviještenosti učenika 2. i 4. razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovao 151 učenik s područja Šibensko – kninske županije. Cilj istraživanja bio je ispitati ekološku osviještenost učenika drugih i četvrtih razreda gdje su rezultati promatrani prema razredu koji učenici pohađaju, spolu te uključenosti odnosno ne uključenosti u ekološke radionice/aktivnosti. Zaključeno je da su učenici drugih razreda na višem nivou ekološke osviještenosti od učenika četvrtih razreda. Nije utvrđena razlika u ekološkoj osviještenosti između djevojčica i dječaka, dok uključenost u ekološke aktivnosti/radionice podiže ekološku svijest učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija