Pregled bibliografske jedinice broj: 834592
OSVJEŠĆIVANJE UČENIKA O VAŽNOSTI VODE PRIMJENOM PRAKTIČNIH RADOVA
OSVJEŠĆIVANJE UČENIKA O VAŽNOSTI VODE PRIMJENOM PRAKTIČNIH RADOVA, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 834592 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
OSVJEŠĆIVANJE UČENIKA O VAŽNOSTI VODE PRIMJENOM PRAKTIČNIH RADOVA
(Students awareness of the importance of water using practical work)
Autori
Vukasović, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
13.09
Godina
2016
Stranica
73
Mentor
Restović, Ivana
Ključne riječi
voda ; nastava Prirode i društva ; praktični radovi
(water ; nature and society ; practical work)
Sažetak
Tri četvrtine Zemljine površine pokrivaju oceani. Prvi oblik života nastao je u vodi, a danas poznati vodeni i kopneni organizmi sadrže 50 – 90% vode u svojim tijelima. Vodikova veza u molekuli vode, uz druge tvari, omogućuje život. Nastavni plan i program za Prirodu i društvo za niže razrede osnovne škole predviđa različite sadržaje vezane za vodu, stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi koliko učenici četvrtih razreda znaju o vodi i njenim svojstvima te koja je od nastavnih metoda poučavanja – metoda usmenog izlaganja ili metoda praktičnih radova – bila učinkovitija u smislu stjecanja iskustvenog znanja učenika. Također, istražila se i učestalost i način izvođenja praktičnih radova u nastavi Prirode i društva. U istraživanju koje je provedeno u lipnju 2016.g. sudjelovalo je 62 učenika triju osnovnih škola: Ston u Stonu, Marjan u Splitu i Ostrog u Kaštel Lukšiću. Rezultati su pokazali da je većina učenika četvrtih razreda osnovne škole teorijskom nastavom i metodom usmenoga izlaganja usvojila najvažnija svojstva vode. No isto tako, analiza učeničkih odgovora ukazuje na činjenicu da se praktični radovi ne primjenjuju u dovoljnoj mjeri, već je većina praktičnih radova demonstracijske prirode. Učenici su i svojim odgovorima pokazali da žele više praktičnih radova u nastavi. Iskustvena i istraživački usmjerena nastava je, prema odgovorima učenika u ovom istraživanju, najbolji oblik nastave, a izvođenje praktičnih radova oblik rada u kojem učenici rado sudjeluju u nastavi Prirode i društva. Djeci je, stoga, potrebno osvijestiti pojam vode i njenu važnost za što su upravo prikladni nastavni sadržaji predmeta Priroda i društvo. Nastavu je najbolje organizirati kao istraživačku tako da je učenik u središtu nastavnog procesa, da osjetilno spoznaje što vodi samootkrivanju, razvijanju sposobnosti promatranja, logičkoga zaključivanja i stjecanja cjelovite slike o svijetu te primjene stečenog znanja u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski