Pregled bibliografske jedinice broj: 834397
Stres u radu: Pregled područja s praktičnim implikacijama za ravnatelje odgojno-obrazovnih institucija
Stres u radu: Pregled područja s praktičnim implikacijama za ravnatelje odgojno-obrazovnih institucija // Upraljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja / Vican, Dijana ; Sorić, Izabela i Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 145-168
CROSBI ID: 834397 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stres u radu: Pregled područja s praktičnim implikacijama za ravnatelje odgojno-obrazovnih institucija
(Occupational stress: Review with practical implications for managers of educational institutions)
Autori
Slišković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Upraljanje odgojno-obrazovnom ustanovom: Kompetencijski profil ravnatelja
Urednik/ci
Vican, Dijana ; Sorić, Izabela i Radeka, Igor
Izdavač
Sveučilište u Zadru
Grad
Zadar
Godina
2016
Raspon stranica
145-168
ISBN
978-953-331-130-2
Ključne riječi
stres u radu, učitelji, ravnatelji
(occupational stress, teachers, principals)
Sažetak
S obzirom na povećane razine stresa u svim profesijama, a osobito onima vezanim za obrazovanje, kao rukovoditelji obrazovnih institucija trebate biti upoznati s suvremenim spoznajama iz ovog znanstveno-istraživačkog područja kako bi što efikasnije upravljali sa stresom nastavnika, ali i vlastitim stresom koji je neminovan dio profesionalnog života. U skladu s time je u prvom dijelu ovog poglavlja predstavljen suvremeni društveni okvir te osnovne teorijske odrednice stresa u radu. Pri tome je korišteno suvremeno transakcijsko gledište na stres u radu kao na proces te su definirani njegovi osnovni elementi: izvori stresa, kratkoročne i dugoročne posljedice te karakteristike o kojima ovisi odnos izvora i posljedica stresa. Na temelju spoznaja iz prvog dijela poglavlja bit ćete u mogućnosti prepoznati i definirati temeljne elemente stresa u radu te argumentirano raspravljati o stresu u radu. U drugom dijelu poglavlja naglasak je na rezultatima znanstveno-istraživačkih radova u čijem su fokusu zahtjevi nastavničke profesije. Naime, sve veći zahtjevi profesije su od strane nastavnika često ocijenjeni kao iznimno stresni, što predstavlja prijetnju psihofizičkom zdravlju nastavnika, ali i njihovoj radnoj motivaciji te kvaliteti obrazovanja u cjelini. Čitanjem ovog poglavlja upoznat ćete se s izvorima stresa u nastavničkoj profesiji, te osvijestiti vlastitu profesionalnu ulogu u ovom aspektu rada. Naime, uloga školskog ravnatelja izuzetno je važna u doživljaju stresa kod nastavnika i njegovih potencijalnih negativnih ishoda, ali pritom je i sama opterećena nizom specifičnih stresora. Posljednji dio poglavlja upoznat će vas s potencijalnim intervencijskim strategijama usmjerenima ka prevenciji i minimaliziranju negativnih ishoda stresa u radu.
Izvorni jezik
Hrvatski