Pregled bibliografske jedinice broj: 834301
A kako se učitelji osjećaju? Kvalitativna analiza pojavnosti i izvora emocionalnih iskustava predmetnih učitelja
A kako se učitelji osjećaju? Kvalitativna analiza pojavnosti i izvora emocionalnih iskustava predmetnih učitelja // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, Hrvatska, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 834301 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
A kako se učitelji osjećaju? Kvalitativna analiza pojavnosti i izvora emocionalnih iskustava predmetnih učitelja
(And how teachers feel? Qualitative analysis of the incidence and origin of emotional experiences of subject teachers)
Autori
Sorić, Izabela ; Burić, Irena ; Slišković, Ana ; Macuka, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
predmetni učitelji; emocije; kvalitativna analiza
(subject teachers; emotions; qualitative analysis)
Sažetak
Većina dosadašnjih istraživanja emocija u obrazovnom sustavu bila je usmjerena na učenike, dok su emocije učitelja, kao jednako važnih sudionika obrazovnog sustava, relativno zanemarene. Učiteljske emocije naročito su važan predmet istraživanja u kontekstu aktualnih promjena u društvu i obrazovanju. Ovo istraživanje nastojalo je odgovoriti na pitanja koje to emocije predmetni učitelji doživljavaju u svom svakodnevnom radu, te iz kojih situacije one proizlaze. Podaci su prikupljenim metodom fokusnih grupa (4 fokusne grupe ; 27 predmetnih učitelja osnovnih škola) i metodom polustrukturiranih intervjua (25 predmetnih učitelja). Nakon transkripcije audiozapisa fokusnih grupa i intervjua, te njihovog kodiranja, provedena je tematska analiza. Utvrđeno je da predmetni učitelji doživljavaju širok raspon ugodnih i neugodnih emocija u svom svakodnevnom radu. Među najčešćim i osobno najvažnijim emocijama nalaze se zadovoljstvo, sreća, ponos, entuzijazam, razočaranost, ljutnja, bespomoćnost, povrijeđenost i frustracija, pri čemu s identificirana četiri osnovna područja rada nastavnika koja su izvori navedenih emocija: neposredan rad s učenicima, funkcioniranje radnog kolektiva (odnosi s kolegama/ravnateljem), odnosi s roditeljima učenika, te aktualni obrazovni sustav i obrazovna politika. Nastavnici ugodne emocije najčešće doživljavaju u neposrednom radu s učenicima. S druge strane, premda s ovim aspektom svog rada povezuju i neugodne emocije (npr. uz nedisciplinu i nezainteresiranost učenika ili uz njihove obiteljske i socijalne probleme), o neugodnim emocijama češće izvještavaju povezujući ih s lošim međuljudskim odnosima u radnom kolektivu, lošim odnosima s roditeljima, te nepovoljnom obrazovnom politikom i lošim položajem nastavnika u društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA