Pregled bibliografske jedinice broj: 834297
Percepcija učiteljske profesije u Hrvatskoj iz perspektive predmetnih učitelja – kvalitativna analiza
Percepcija učiteljske profesije u Hrvatskoj iz perspektive predmetnih učitelja – kvalitativna analiza // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, Hrvatska, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 834297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija učiteljske profesije u Hrvatskoj iz perspektive predmetnih učitelja – kvalitativna analiza
(Perception of teaching profession from subject teachers perspective - qualitative analysis)
Autori
Burić, Irena ; Slišković, Ana ; Macuka, Ivana ; Sorić, Izabela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
profesionalni status učitelja; predmetni učitelji; kvalitativna analiza
(professional status of teachers; subject teachers; qualitative analysis)
Sažetak
U posljednjih nekoliko desetljeća hrvatski učitelji i obrazovni djelatnici suočavaju su s učestalim i intenzivnim promjenama i izazovima. Sustav vrijednosti u društvu, oblici i dinamika suvremene obitelji, reforme i promjene u obrazovnim politikama te rapidan tehnološki razvoj neki su od čimbenika koji oblikuju doživljaj učiteljske profesije i odnos prema radu. Ovo istraživanje nastojalo je odgovoriti na pitanje kako predmetni učitelji zaposleni u osnovnim školama doživljavaju vlastitu profesiju te s kojim skupinama problema se susreću u svom svakodnevnom radu. Podaci su prikupljenim metodom fokusnih grupa (4 fokusne grupe ; N=27) na osnovnoškolskim predmetnim učiteljima iz Zagreba, Zadra i Šibenika. Nakon verbalne transkripcije audiozapisa fokusnih grupa i njihovog kodiranja, provedena je tematska analiza. Rezultati pokazuju da predmetni učitelji vlastitu profesiju vide kao iznimno zahtjevnu, važnu ali i podcijenjenu u današnjem društvu. Važnost učitelja ogleda se u činjenici da imaju mogućnost ostvarivanja pozitivnih utjecaja i oblikovanja mladih ljudi u izazovnom vremenu intenzivnih društvenih i obiteljskih promjena. Svoju ulogu procjenjuju zahtjevnom s obzirom na višestruke ciljeve koje imaju u radu, odgovornost prema djeci te emocionalne napore s kojima se u svom radu svakodnevno susreću. Istodobno, svoj status smatraju podcijenjenim što se očituje u visini prihoda, nepoštivanju i omalovažavanju od strane učenika, roditelja i šire zajednice te općenito podcjenjivanju vrijednosti znanja u suvremenom društvu. Problemi koje učitelji navode mogu se svrstati u četiri široke kategorije: problemi koji proizlaze iz aktualnog obrazovnog sustava ; iz neposrednog rada s učenicima ; iz načina funkcioniranja radnog kolektiva ; te iz odnosa s roditeljima.
Izvorni jezik
Hrvatski