Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 834297

Percepcija učiteljske profesije u Hrvatskoj iz perspektive predmetnih učitelja – kvalitativna analiza


Burić, Irena; Slišković, Ana; Macuka, Ivana; Sorić, Izabela
Percepcija učiteljske profesije u Hrvatskoj iz perspektive predmetnih učitelja – kvalitativna analiza // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, Hrvatska, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 834297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Percepcija učiteljske profesije u Hrvatskoj iz perspektive predmetnih učitelja – kvalitativna analiza
(Perception of teaching profession from subject teachers perspective - qualitative analysis)

Autori
Burić, Irena ; Slišković, Ana ; Macuka, Ivana ; Sorić, Izabela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
profesionalni status učitelja; predmetni učitelji; kvalitativna analiza
(professional status of teachers; subject teachers; qualitative analysis)

Sažetak
U posljednjih nekoliko desetljeća hrvatski učitelji i obrazovni djelatnici suočavaju su s učestalim i intenzivnim promjenama i izazovima. Sustav vrijednosti u društvu, oblici i dinamika suvremene obitelji, reforme i promjene u obrazovnim politikama te rapidan tehnološki razvoj neki su od čimbenika koji oblikuju doživljaj učiteljske profesije i odnos prema radu. Ovo istraživanje nastojalo je odgovoriti na pitanje kako predmetni učitelji zaposleni u osnovnim školama doživljavaju vlastitu profesiju te s kojim skupinama problema se susreću u svom svakodnevnom radu. Podaci su prikupljenim metodom fokusnih grupa (4 fokusne grupe ; N=27) na osnovnoškolskim predmetnim učiteljima iz Zagreba, Zadra i Šibenika. Nakon verbalne transkripcije audiozapisa fokusnih grupa i njihovog kodiranja, provedena je tematska analiza. Rezultati pokazuju da predmetni učitelji vlastitu profesiju vide kao iznimno zahtjevnu, važnu ali i podcijenjenu u današnjem društvu. Važnost učitelja ogleda se u činjenici da imaju mogućnost ostvarivanja pozitivnih utjecaja i oblikovanja mladih ljudi u izazovnom vremenu intenzivnih društvenih i obiteljskih promjena. Svoju ulogu procjenjuju zahtjevnom s obzirom na višestruke ciljeve koje imaju u radu, odgovornost prema djeci te emocionalne napore s kojima se u svom radu svakodnevno susreću. Istodobno, svoj status smatraju podcijenjenim što se očituje u visini prihoda, nepoštivanju i omalovažavanju od strane učenika, roditelja i šire zajednice te općenito podcjenjivanju vrijednosti znanja u suvremenom društvu. Problemi koje učitelji navode mogu se svrstati u četiri široke kategorije: problemi koji proizlaze iz aktualnog obrazovnog sustava ; iz neposrednog rada s učenicima ; iz načina funkcioniranja radnog kolektiva ; te iz odnosa s roditeljima.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Projekti:
5035

Profili:

Avatar Url Ivana Macuka (autor)

Avatar Url Ana Slišković (autor)

Avatar Url Izabela Sorić (autor)

Avatar Url Irena Burić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Burić, Irena; Slišković, Ana; Macuka, Ivana; Sorić, Izabela
Percepcija učiteljske profesije u Hrvatskoj iz perspektive predmetnih učitelja – kvalitativna analiza // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, Hrvatska, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Burić, I., Slišković, A., Macuka, I. & Sorić, I. (2015) Percepcija učiteljske profesije u Hrvatskoj iz perspektive predmetnih učitelja – kvalitativna analiza. U: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Buri\'{c}, Irena and Sli\v{s}kovi\'{c}, Ana and Macuka, Ivana and Sori\'{c}, Izabela}, year = {2015}, keywords = {profesionalni status u\v{c}itelja, predmetni u\v{c}itelji, kvalitativna analiza}, title = {Percepcija u\v{c}iteljske profesije u Hrvatskoj iz perspektive predmetnih u\v{c}itelja – kvalitativna analiza}, keyword = {profesionalni status u\v{c}itelja, predmetni u\v{c}itelji, kvalitativna analiza}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Buri\'{c}, Irena and Sli\v{s}kovi\'{c}, Ana and Macuka, Ivana and Sori\'{c}, Izabela}, year = {2015}, keywords = {professional status of teachers, subject teachers, qualitative analysis}, title = {Perception of teaching profession from subject teachers perspective - qualitative analysis}, keyword = {professional status of teachers, subject teachers, qualitative analysis}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font