Pregled bibliografske jedinice broj: 834153
Samoprocjena korisnosti rezultata cjeloživotnog učenja odraslih Roma
Samoprocjena korisnosti rezultata cjeloživotnog učenja odraslih Roma // Zbornik radova - Univerzitet u Kragujevcu. Učiteljski fakultet Užice, 2014 (2014), 16; 325-340 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 834153 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Samoprocjena korisnosti rezultata cjeloživotnog učenja odraslih Roma
(Self-assessment of the usefulness of the outcomes of lifelong learning of Roma adults)
Autori
Lapat, Goran
Izvornik
Zbornik radova - Univerzitet u Kragujevcu. Učiteljski fakultet Užice (1450-6718) 2014
(2014), 16;
325-340
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Romi; odrasli čovjek; cjeloživotno obrazovanje; cjeloživotno učenje; kreativnost; motivacija
(Roma pupils; adults; lifelong education; lifelong learning; creativity; motivation for learning)
Sažetak
U radu su izneseni rezultati teorijsko- empirijskog istraživanja samoprocjene korisnosti rezultata učenja u radu odraslih Roma kao čimbenika njihove motivacije za cjeloživotno učenje. Kreativno mišljenje je opća ljudska kvaliteta, odnosno univerzalna čovjekova mogućnost i generičko svojstvo koje pojedinci posjeduju u različitom rasponu, u različitom intenzitetu i u različitim područjima djelatnosti i stvaranja. Cjeloživotno obrazovanje i učenje trajan proces u kojem odrasli uče i obrazuju se u različitim oblicima formalnog, neformalnog i informalnog obrazovanja i učenja. No bez obzira na to, odrasli Romi se nedovoljno uključuju u svoje učenje, posebno u proces cjeloživotnog obrazovanja i učenja. Da bi se utvrdilo u kojoj mjeri korisnost rezultata učenja u radu Roma može biti motivacijsko sredstvo u cjeloživotnom obrazovanju i učenju odraslih Roma, u prvoj polovini 2014. godine na uzorku od 107 odraslih Roma na području Međimurske županije u Republici Hrvatskoj, provedeno je istraživanje koje je prikazano u ovom radu. Podaci prikupljeni skalama obrađeni su faktorskom analizom varimaks rotacijom i linearnom korelacijom. Faktorskom analizom su izdvojena dva faktora na Skali kreativnosti odraslih Roma u učenju: 1) kreativno učenje i 2) doprinos kreativnosti u učenju, dok su na skali cjeloživotnog učenja izdvojena tri faktora: 1) važnost učenja, 2) doprinos u učenju i 3) problemi u učenju. Linearnom korelacijom je utvrđeno da postoji jaka i pozitivna povezanost samoprocjene korisnosti rezultata učenja u radu odraslih Roma i njihove spremnosti da se uključe u proces cjeloživotnog obrazovanja i učenja. Najznačajniji rezultati istraživanja prikazani su u zaključku kao pedagoško-andragoške implikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija