Pregled bibliografske jedinice broj: 834141
Učenici Romi u primarnom obrazovanju
Učenici Romi u primarnom obrazovanju // Obrazovanje za interkulturalizam / Peko Anđelka ; Sablić Marija ; Ranka Jindra (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 235-242 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 834141 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenici Romi u primarnom obrazovanju
(Roma Pupils in Primary Education)
Autori
Lapat, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam
/ Peko Anđelka ; Sablić Marija ; Ranka Jindra - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010, 235-242
ISBN
978-953-6965-21-2
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Obrazovanje za interkulturalizam
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 30.09.2010. - 01.10.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Romi; odgoj; kulturni pluralizam; primarno obrazovanje
(Roma pupils; education; ethnic minorities; cultural pluralism; primary education)
Sažetak
Ovaj rad prikazuje specifičnosti nastave učenika Roma u primarnom obrazovanju. Slabi rezultati koje ostvaruju učenici Romi u školi velik su problem na koji treba djelovati odmah. U ovom slučaju se pred učitelje uz stručno i metodičko znanje i sposobnost motivacije učenika postavlja i etička i interkulturalna komponenta. Pri tome je neizbježna i interdisciplinarnost i suradničko učenje. Današnje društvo puno dinamičnih i kompleksnih promjena učitelja stavlja pred brojne i nepredvidive životne izazove. Takav izazov je i obrazovanje učenika Roma koji dolaze u prvi razred s nedovoljnim poznavanjem hrvatskog jezika, s nerazvijenim higijenskim navikama, s problemima u ponašanju. Trend, ipak, ide u pravom smjeru… ali presporo. Požrtvovnost, trud i optimizam koji iskazuju odgojitelji i učitelji nisu dovoljni romskoj djeci da savladaju program i program koji propisuje MZOS. Edukacijom roditelja Roma unaprijedili bismo znanje roditelja i njihovu spremnost da odgovore potrebama djece od rođenja do šeste godine života. Uključivanje djece u predškolske oblike, ali od najranije dobi, rješenje je za lakšu integraciju romskih učenika u sustav odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija