Pregled bibliografske jedinice broj: 834101
Potiču li udžbenici za rano učenje stranog jezika razvoj strategija učenja vokabulara?
Potiču li udžbenici za rano učenje stranog jezika razvoj strategija učenja vokabulara? // Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika, 44 (2016), 1; 29-53 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 834101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Potiču li udžbenici za rano učenje stranog jezika razvoj strategija učenja vokabulara?
(Do EFL Coursebooks for Young Learners Promote the Use of Vocabulary Learning Strategies?)
Autori
Andraka, Marija ; Jurković, Ankica
Izvornik
Strani jezici : časopis za unapređenje nastave stranih jezika (0351-0840) 44
(2016), 1;
29-53
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
rano učenje engleskog jezika; udžbenik engleskog kao stranog jezika; strategije učenja vokabulara; učitelj stranog jezika
(early EFL learning; EFL coursebook; vocabulary learning strategies; English language teacher)
Sažetak
U radu se prikazuju rezultati istraživanja provedenog na korpusu udžbenika za rano učenje engleskog kao stranog jezika u hrvatskim osnovnim školama. Dosadašnja istraživanja strategija učenja vokabulara bavila su se među ostalim organizacijom mentalnog leksikona kod učenika, pitanjima zašto se neke riječi uče lakše od drugih te otkrivanjem strategija kojima se učenici služe pri učenju vokabulara. Cilj ovog rada bio je istražiti sadrže li udžbenici za rano učenje stranoga jezika aktivnosti koje potiču učenike na korištenje strategija učenja vokabulara te postoji li razlika u količini i vrstama tih strategija ako se usporede udžbenici za učenje engleskog jezika u prvom razredu osnovne škole s onima za učenje engleskog jezika u četvrtom razredu. Rezultati su pokazali da suvremeni udžbenici za rano učenje engleskog jezika sadrže određeni udio takvih aktivnosti. Udžbenici za četvrti razred sadrže veći broj takvih aktivnosti od onih za prvi razred, kao i veću raznolikost strategija, ali je njihov udio u odnosu na ukupni broj aktivnosti često niži nego u udžbenicima za prvi razred. Rezultati upućuju na to da se autori udžbenika oslanjaju na učitelja stranog jezika kao glavnog posrednika strategija što navodi na zaključak da je učiteljeva kompetencija u tom procesu presudna. Drugi značajan čimbenik pri odabiru i korištenju strategija učenja vokabulara je učenička individualnost te su upravo zato dobiveni rezultati indikativni za potrebu sinergije svih triju čimbenika – udžbenika, učitelja i učenika – kako bi se postigla što veća uspješnost u učenju vokabulara.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts
- ERIH PLUS