Pregled bibliografske jedinice broj: 834036
• Uloga učitelja u identifikaciji i razvoju natprosečnih učenika Roma u mlađim razredima osnovne škole
• Uloga učitelja u identifikaciji i razvoju natprosečnih učenika Roma u mlađim razredima osnovne škole // Metodika rada s talentovanim učenicima / Czékus Géza (ur.).
Subotica, 2011. str. 18-31 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 834036 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
• Uloga učitelja u identifikaciji i razvoju natprosečnih učenika Roma u mlađim razredima osnovne škole
(• Role of Teachers in the Identification and Development of Students Above Average Gypsies in Primary School)
Autori
Milenović, Živorad ; Lapat, Goran ; Aleksandrović, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Metodika rada s talentovanim učenicima
/ Czékus Géza - Subotica, 2011, 18-31
ISBN
978-86-87095-17-5
Skup
Metodika rada s talentovanim učenicima
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 03.11.2011. - 05.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Romi; učitelj; natprosečni učenici; daroviti učenici; nadareni učenici; talentovani učenici; teorija ranog starta; mlađi razredi osnovne škole
(Gypsies; teacher; above-average students; gifted students; talented students; the theory of early start; primary school)
Sažetak
U teoriji vaspitanja, cilj se određuje kao formiranje svestrano razvijene ličnosti sa zavidnim fizičkim, intelektualnim, moralnim, tehničkim i estetskim kvalitetima. Međutim, razvijena je samo ona ličnost koja je imala mogućnosti da razvije sve svoje potencijale (dispozicije) i postigla ono što je mogla postići. Zato i treba težiti da prosec svestranog razvijanja ličnosti u osnovnoj školi bude individualizovan. Ne uradi li se tako, postoji opasnost da brojne iznadprosečne sposobnosti učenika zauvek ostanu neidentifikovane i neostvarene. To je posebno slučaj kod učenika romske populacije koji su u nastavi u osnovnoj školi oduvek bili marginalizovani. Učestala je i praksa da se učenici Romi zbog nepoznavanja jezika, lošeg uspeha u školi, izostajanja sa nastave, ali u značajnoj meri (htelo to da se prizna ili ne) i zbog odbojnosti koju prema njima ispoljavaju i sami učitelji, prebacuju iz redovnih u odeljenja specijalne škole iako mnogima od njih tamo nije mesto. Među učenicima Romima (pa i onima koji su u specijalnim školama) ima i onih koji pokazuju znake da se mogu razviti u stvaraoce. Samo je te znake potrebno pravovremeno identifikovati i dalje podsticati i razvijati. Uloga učitelja u tome je od primarnog značaja. To zato što od ranog starta, odnosno pravovremene identifikacije posebnih sklonosti učenika Roma, u velikoj meri zavisi da li će se i u kojoj meri one i ostvariti. Upravo u ovom radu, autoru na teorijskom nivou raspravljaju o ulozi učitelja u identifikaciji i razvoju iznadprosečnih učenika Roma u mlađim razredima osnovne škole. Najznačajniji rezultati ovog teorijskog proučavanja izneti su u formi zaključka.
Izvorni jezik
Srp
Znanstvena područja
Pedagogija