Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 834036

• Uloga učitelja u identifikaciji i razvoju natprosečnih učenika Roma u mlađim razredima osnovne škole


Milenović, Živorad; Lapat, Goran; Aleksandrović, Marija
• Uloga učitelja u identifikaciji i razvoju natprosečnih učenika Roma u mlađim razredima osnovne škole // Metodika rada s talentovanim učenicima / Czékus Géza (ur.).
Subotica, 2011. str. 18-31 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 834036 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
• Uloga učitelja u identifikaciji i razvoju natprosečnih učenika Roma u mlađim razredima osnovne škole
(• Role of Teachers in the Identification and Development of Students Above Average Gypsies in Primary School)

Autori
Milenović, Živorad ; Lapat, Goran ; Aleksandrović, Marija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Metodika rada s talentovanim učenicima / Czékus Géza - Subotica, 2011, 18-31

ISBN
978-86-87095-17-5

Skup
Metodika rada s talentovanim učenicima

Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 03.11.2011. - 05.11.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Romi; učitelj; natprosečni učenici; daroviti učenici; nadareni učenici; talentovani učenici; teorija ranog starta; mlađi razredi osnovne škole
(Gypsies; teacher; above-average students; gifted students; talented students; the theory of early start; primary school)

Sažetak
U teoriji vaspitanja, cilj se određuje kao formiranje svestrano razvijene ličnosti sa zavidnim fizičkim, intelektualnim, moralnim, tehničkim i estetskim kvalitetima. Međutim, razvijena je samo ona ličnost koja je imala mogućnosti da razvije sve svoje potencijale (dispozicije) i postigla ono što je mogla postići. Zato i treba težiti da prosec svestranog razvijanja ličnosti u osnovnoj školi bude individualizovan. Ne uradi li se tako, postoji opasnost da brojne iznadprosečne sposobnosti učenika zauvek ostanu neidentifikovane i neostvarene. To je posebno slučaj kod učenika romske populacije koji su u nastavi u osnovnoj školi oduvek bili marginalizovani. Učestala je i praksa da se učenici Romi zbog nepoznavanja jezika, lošeg uspeha u školi, izostajanja sa nastave, ali u značajnoj meri (htelo to da se prizna ili ne) i zbog odbojnosti koju prema njima ispoljavaju i sami učitelji, prebacuju iz redovnih u odeljenja specijalne škole iako mnogima od njih tamo nije mesto. Među učenicima Romima (pa i onima koji su u specijalnim školama) ima i onih koji pokazuju znake da se mogu razviti u stvaraoce. Samo je te znake potrebno pravovremeno identifikovati i dalje podsticati i razvijati. Uloga učitelja u tome je od primarnog značaja. To zato što od ranog starta, odnosno pravovremene identifikacije posebnih sklonosti učenika Roma, u velikoj meri zavisi da li će se i u kojoj meri one i ostvariti. Upravo u ovom radu, autoru na teorijskom nivou raspravljaju o ulozi učitelja u identifikaciji i razvoju iznadprosečnih učenika Roma u mlađim razredima osnovne škole. Najznačajniji rezultati ovog teorijskog proučavanja izneti su u formi zaključka.

Izvorni jezik
Srp

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Goran Lapat (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Milenović, Živorad; Lapat, Goran; Aleksandrović, Marija
• Uloga učitelja u identifikaciji i razvoju natprosečnih učenika Roma u mlađim razredima osnovne škole // Metodika rada s talentovanim učenicima / Czékus Géza (ur.).
Subotica, 2011. str. 18-31 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Milenović, Ž., Lapat, G. & Aleksandrović, M. (2011) • Uloga učitelja u identifikaciji i razvoju natprosečnih učenika Roma u mlađim razredima osnovne škole. U: Czékus Géza (ur.)Metodika rada s talentovanim učenicima.
@article{article, author = {Milenovi\'{c}, \v{Z}ivorad and Lapat, Goran and Aleksandrovi\'{c}, Marija}, year = {2011}, pages = {18-31}, keywords = {Romi, u\v{c}itelj, natprose\v{c}ni u\v{c}enici, daroviti u\v{c}enici, nadareni u\v{c}enici, talentovani u\v{c}enici, teorija ranog starta, mla\dji razredi osnovne \v{s}kole}, isbn = {978-86-87095-17-5}, title = {• Uloga u\v{c}itelja u identifikaciji i razvoju natprose\v{c}nih u\v{c}enika Roma u mla\djim razredima osnovne \v{s}kole}, keyword = {Romi, u\v{c}itelj, natprose\v{c}ni u\v{c}enici, daroviti u\v{c}enici, nadareni u\v{c}enici, talentovani u\v{c}enici, teorija ranog starta, mla\dji razredi osnovne \v{s}kole}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }
@article{article, author = {Milenovi\'{c}, \v{Z}ivorad and Lapat, Goran and Aleksandrovi\'{c}, Marija}, year = {2011}, pages = {18-31}, keywords = {Gypsies, teacher, above-average students, gifted students, talented students, the theory of early start, primary school}, isbn = {978-86-87095-17-5}, title = {• Role of Teachers in the Identification and Development of Students Above Average Gypsies in Primary School}, keyword = {Gypsies, teacher, above-average students, gifted students, talented students, the theory of early start, primary school}, publisherplace = {Subotica, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font