Pregled bibliografske jedinice broj: 834029
Uporedna analiza profesionalnog usavršavanja nastavnika osnovne škole za inkluzivni rad sa romskom decom u Hrvatskoj i Srbiji
Uporedna analiza profesionalnog usavršavanja nastavnika osnovne škole za inkluzivni rad sa romskom decom u Hrvatskoj i Srbiji // Obrazovanje i usavršavanje nastavnika / Snežana Marinković (ur.).
Užice, 2010. str. 533-548 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 834029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporedna analiza profesionalnog usavršavanja nastavnika osnovne škole za inkluzivni rad sa romskom decom u Hrvatskoj i Srbiji
(Paralel Analysis of Professional Education for Elementary School Teachers for Inclusive Work With Roma Students in Croatia and Serbia)
Autori
Lapat, Goran : Milenović Živorad
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje i usavršavanje nastavnika
/ Snežana Marinković - Užice, 2010, 533-548
ISBN
978-86-6191-000-5
Skup
Obrazovanje i usavršavanje nastavnika: didaktičko - metodički pristupi
Mjesto i datum
Užice, Srbija, 12.11.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
profesionalno usavršavanje; nastavnici osnovne škole; romska populacija; inkluzivna nastava; inkluzivni rad; romski asistenti; Hrvatska; Srbija
(proffesional education; elementary school teachers; Roma population; inclusive education; inclusive work; Roma assistants; Croatia; Serbia)
Sažetak
U radu je data uporedna analiza profesionalnog usavršavanja nastavnika predmetne i razredne nastave osnovnih škola za inkluzivni rad sa romskom decom u Hrvatskoj i Srbiji. Polazeći od činjenice da je položaj romske populacije i u Hrvatskoj i u Srbiji teži od položaja drugih manjinskih zajednica i da su romska deca nedovoljno uključena u školovanje u osnovnoj školi upravo zbog nedostatka nastavnog kadra za obrazovanje ove dece na romskom jeziku, zanimljivo je bilo da se prikaže uporedna analiza profesionalnog usavršavanja nastavnika osnovne škole za inkluzivni rad sa romskom decom u Hrvatskoj i Srbiji. Da bi se to postiglo, sprovedena su dva odvojena istraživanja u Čakovcu (Hrvatskoj) i Nišu (Srbija) na uzorku od po 112 nastavnika predmetne i razredne nastave. Jednofaktorskom univarijantnom ANOVA analizom utvrdjeno je da se u dovoljnoj meri ne sprovodi profesionalno usavršavanje nastavnika osnovnih škola za inkluzivni rad sa romskom decom u osnovnoj školi. F-test je pokazao da razlika između nastavnika osnovnih škola u Hrvatskoj i Srbiji statistički nije značajna. Polazeći od ovih rezultata i uglavnom identičnih problema u obrazovanju romske dece u osnovnoj školi, autori predlažu program stručnog usavršavanja nastavnika osnovnih škola za inkluzivni rad sa romskom decom koji bi bio prihvatljiv za sve zemlje u regionu. Pri tom se posebno ističe značaj i potreba angažovanja romskih asistenata u nastavi.
Izvorni jezik
Srp
Znanstvena područja
Pedagogija