Pregled bibliografske jedinice broj: 833784
Waldorfska škola u digitalnom dobu
Waldorfska škola u digitalnom dobu, 2016., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 833784 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Waldorfska škola u digitalnom dobu
(Waldorf school in the digital age)
Autori
Pikec, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.07
Godina
2016
Stranica
84
Mentor
Matijević, Milan
Neposredni voditelj
Topolovčan, Tomislav
Ključne riječi
digitalni mediji; suvremeno digitalno doba; temeljna načela waldorfske pedagogije; waldorfska škola; waldorfski učitelj
(digital media; contemporary digital time; basic principals of Waldorf pedagogy; Waldorf school; Waldorf teacher)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je dobiti uvid o odnosu waldorfske škole na suvremeno digitalno doba i ulozi sveprisutnih digitalnih medija na temeljna načela waldorfske pedagogije. Uzorak ispitanika sačinjavale su tri učiteljice waldorfske škole s kojima su provedeni polustrukturirani intervjui. Rezultati istraživanja pokazuju da waldorfska pedagogija nije indiferentna i da škola problem sveprisutnosti digitalnih medija prihvaća kao izazov i uvodi nužne promjene koje zahtijeva suvremeno digitalno doba. Prema temeljnim načelima Rudolfa Steinera učenici bi trebali digitalne medije početi koristiti tek u višim razredima, između 12. i 14. godine, ali unatoč tome digitalni mediji prisutni su u waldorfskoj školi i u ranijoj dobi. Kritika digitalnim medijima od strane waldorfskih pedagoga zasnovana je na preslaboj uključenosti osjetila i kao glavni razlog ističe se onemogućen razvoj zdravog tijela, duše i duha djeteta zbog oštećenja cjelokupne senzoričke integracije koja nastaje prilikom korištenja digitalnih medija. Zbog navedenih razloga waldorfski učitelj predstavlja glavni medij kojim se prenosi nastavni sadržaj, a prilikom usvajanja nastavnih sadržaja u waldorfskim školama udžbenik se ne koristi kao nastavno sredstvo, već učenici sami izrađuju vlastite udžbenike tj. bilježnice za epohu. Orijentacija je na iskustvenoj nastavi gdje učenici uče sami, otkrivajući zakonitosti i pravila vezana za određenu temu čime se potiče razvoj mišljenja i trajnog pamćenja. Iako ističu brojne argumente o prednostima ne korištenja medija, kritički odnos waldorfskih pedagoga prema digitalnim medijima poljuljalo je suvremeno digitalno doba, odnosno okolina u kojoj su digitalni mediji uključeni u svakodnevicu privatnog života učenika. Škola je svjesna činjenice da odnos waldorfske pedagogije utječe na odnos učenika prema medijima stoga zrelo odgovara na zahtjeve suvremenog doba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2013-11-3814 - Nastava i škola za net-generacije: unutarnja reforma nastave u osnovnim i srednjim školama (SCHOOL 4 NET-GEN) (Matijević, Milan, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb