Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 833779

Učenička procjena vlastitih nastavnih aktivnosti u nastavi likovne kulture


Matijević, Milan; Drljača, Miroslav; Topolovčan, Tomislav
Učenička procjena vlastitih nastavnih aktivnosti u nastavi likovne kulture // Učenje i nastava, 2 (2016), 1; 129-149 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 833779 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenička procjena vlastitih nastavnih aktivnosti u nastavi likovne kulture
(Self-assessment of student activity in art education)

Autori
Matijević, Milan ; Drljača, Miroslav ; Topolovčan, Tomislav

Izvornik
Učenje i nastava (2466-2801) 2 (2016), 1; 129-149

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
likovna kultura; aktivnosti učenika; zadovoljstvo; interes; izbor; izazov; obvezno školovanje; gimnazija
(Art Education; student activity; satisfaction; interest; challenge; compulsory education; gymnasium)

Sažetak
Nastava likovne kulture u cjelini nastavnog kurikuluma jednako je važna za opću kulturu i nastavak školovanja kao i svi ostali nastavni predmeti. Stručnjaci su davno uočili da sve aktivnosti u području likovne kulture pozitivno djeluju na učenje ostalih nastavnih sadržaja i kompetencija koje se stječu školovanjem. Cilj rada je bio pružiti uvid u nastavne planove likovne kulture u Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Hrvatskoj, te ispitati učeničku percepciju njihovih aktivnosti u nastavi likovne kulture i razlike u tim percepcijama s obzirom na pojedina obilježja učenika. Teorijsko-komparativnom analizom se pokazalo da postoji razlika u broju sati umjetničkog (vizualno- likovnog) odgoja u spomenutim državama, s tendencijom smanjenja satnice. U proljeće 2015. godine ispitana je percepcija vlastitih aktivnosti na nastavi likovne kulture kod učenika završnog razreda devetogodišnje obvezne osnovne škole, te drugog razreda gimnazije (N = 230). Za ispitivanje korištena je modificirana Skala moje nastavne aktivnosti (Gentry, Gable, Rizza, 2002). Pokazalo se da učenici generalno percipiraju učestalije zadovoljstvo i interes za nastavu likovne kulture, te da im ona pruža učestali izazov i mogućnost izbora. Bez obzira na percepciju više razine učestalosti pojedinih aktivnosti nastave likovne kulture, pokazalo se da postoje razlike s obzirom na istraživana obilježja učenika. Učenice percipiraju učestaliji interes, mogućnost izbora i zadovoljstva nego učenici, dok nema razlike u izazovu. Srednjoškolci (gimnazijalci) percipiraju učestalije zadovoljstvo i mogućnost izbora, dok osnovnoškolcima je učestaliji izazov u aktivnostima likovne kulture, ali nema razlike po pitanju interesa. Bez obzira na završni prosječni uspjeh, učenici jednako percipiraju učestalost interesa, izazova i zadovoljstva nastavnim aktivnostima likovne kulture. Tek u pogledu mogućnosti izbora, učenici s višim uspjehom percipiraju da im aktivnosti u nastavi likovne kulture pružaju učestalije mogućnosti izbora, za razliku od učenika s nižim prosječnim završnim uspjehom. Interpretacije i implikacije dobivenih rezultata prikazane su u radu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Tomislav Topolovčan (autor)

Avatar Url Milan Matijević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan; Drljača, Miroslav; Topolovčan, Tomislav
Učenička procjena vlastitih nastavnih aktivnosti u nastavi likovne kulture // Učenje i nastava, 2 (2016), 1; 129-149 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Matijević, M., Drljača, M. & Topolovčan, T. (2016) Učenička procjena vlastitih nastavnih aktivnosti u nastavi likovne kulture. Učenje i nastava, 2 (1), 129-149.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan and Drlja\v{c}a, Miroslav and Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2016}, pages = {129-149}, keywords = {likovna kultura, aktivnosti u\v{c}enika, zadovoljstvo, interes, izbor, izazov, obvezno \v{s}kolovanje, gimnazija}, journal = {U\v{c}enje i nastava}, volume = {2}, number = {1}, issn = {2466-2801}, title = {U\v{c}eni\v{c}ka procjena vlastitih nastavnih aktivnosti u nastavi likovne kulture}, keyword = {likovna kultura, aktivnosti u\v{c}enika, zadovoljstvo, interes, izbor, izazov, obvezno \v{s}kolovanje, gimnazija} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan and Drlja\v{c}a, Miroslav and Topolov\v{c}an, Tomislav}, year = {2016}, pages = {129-149}, keywords = {Art Education, student activity, satisfaction, interest, challenge, compulsory education, gymnasium}, journal = {U\v{c}enje i nastava}, volume = {2}, number = {1}, issn = {2466-2801}, title = {Self-assessment of student activity in art education}, keyword = {Art Education, student activity, satisfaction, interest, challenge, compulsory education, gymnasium} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font