Pregled bibliografske jedinice broj: 833535
Percepcija melodije, ritma i dinamike kod djece ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
Percepcija melodije, ritma i dinamike kod djece ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja, Petrinja
CROSBI ID: 833535 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija melodije, ritma i dinamike kod djece ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
(Perception of Melody, Rhythm and Dynamics in Children of Early and Preschool Education)
Autori
Muratagić, Una
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Zagrebu - Odsjek Petrinja
Mjesto
Petrinja
Datum
20.09
Godina
2016
Stranica
53
Mentor
Blašković, Jelena
Ključne riječi
glazbena percepcija; glazbena sposobnost; glas; instrument; istraživanje
(instrument; musical ability; musical perception; voice; research)
Sažetak
Poznato je da su još od majčine utrobe djeca okružena raznim zvukovima. Svi ti zvukovi postaju dio djetetova života, a nakon rođenja dijete ih slušajući počinje i razlikovati (govor, glazba, pjesma). Od tada dijete prima, aktivno ili pasivno, razne glazbene sadržaje, kao i ostale razne zvukove, iz okoline. Glazbene sposobnosti kod djece razvijaju se prirodnim slijedom, a njihovom bogatijem razvoju pridonosi poticajno glazbeno okruženje. Osjetilo sluha i slušna percepcija bitni su dijelovi razvoja glazbenih sposobnosti. Iako se djeca svakodnevno susreću s vokalnom i instrumentalnom glazbom, percipiraju li vokal i instrument na jednak način ili ipak između toga ima razlike? Jedno je od pitanja koje je potaknulo ovo istraživanje. U radu se istraživalo reagiraju li, odnosno, percipiraju li djeca bolje vokalnu ili instrumentalnu izvedbu melodijskih, ritmičkih i dinamičkih zadanih glazbenih zadataka. Zadaci su bili prezentirani u vokalnoj i instrumentalnoj izvedbi (klasična gitara). U istraživanju su sudjelovala djeca iz šest vrtićkih skupina (N=100), iz dva sisačka vrtića. S obzirom na dob djece, pokazalo se postojanje određenih razlika u percepciji glazbenih elemenata i percepciji načina izvedbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija