Pregled bibliografske jedinice broj: 833481
Prometno i ekonomsko značenje brze ceste Šibenik - Drniš - Knin
Prometno i ekonomsko značenje brze ceste Šibenik - Drniš - Knin // Suvremeni promet : časopis za pitanja teorije i prakse prometa, 31 (2011), 5-6; 486-493 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 833481 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prometno i ekonomsko značenje brze ceste Šibenik - Drniš - Knin
(Traffic and Economic Importance of Šibenik - DrniŠ - Knin Expressway)
Autori
(Peran, Zdravko: Sladoljev, Jasmina: Šego, Dario: Baković, Ivica)
Izvornik
Suvremeni promet : časopis za pitanja teorije i prakse prometa (0351-1898) 31
(2011), 5-6;
486-493
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
brza cesta Šibenik - Drniš - Knin; promet; gospodarstvo; turizam
(Šibenik-Drniš-Knin expressway; transport; economy; tourism)
Sažetak
U posljedni nekoliko godina u Republici Hrvatskoj intenzivno se ulaže u razvoj mreže autocesta i brzih cesta. Pitanje koje se pri tome nameće je kakav će utjecaj izgradnja imati na regionalni razvoj. U ovom radu se daje pregled značenja izgradnje brze ceste Šibenik - Drniš - Knin na regionalni razvoj. U Hrvatskoj je izgradjeno i pušteno u promet 1.240, 7 km autocesta i 6.571, 60 km državnih cesta. Na autocestama ima tunela dužine 44.012 m, a na ostalim cestama dužina tunela je 7.872 m. Investiranje u gradnju nove prometne infrastrukture jedan je od preduvjeta razvoja regija koje se nalaze pod posebnom državnom skrbi, poput grada Knina i grada Drniša u Šibensko - kninskoj županiji. Jedan od osnovnih uvjeta gospodarskog razvoja danas je i kvaliteta ukupnoga prometnoga sustava - posebno cestovnog prometa koji danas teče najveći dio prometa robe i ljudi. Dok je izgradnjom autoceste Zagreb - Split Šibensko-kninska županijakvalitetnije povezana sa sjeverozapadnom Hrvatskom te dalje sa zemljama EU, u isto vrijeme zabrinjava loša poprečna cestovna povezanost Šibenika kao županijskog središta sa gradovima Drnišem i Kninom te s prostorom zapadne Bosne kojemu je ovo najbliži izlazak na Jadransko more. Za Šibensko-kninsku županiju ovo je primarna cestovna arterija koja povezuje gotovo 80 posto stanovništva Županije. Dostupnost infrastrukture temeljna je pretpostavka rasta i zapošljavanja jer utječe na kvalitetu i raznovrsnost poslovnih prilika, ali i ukupnu privlačnost zemlje za poslovanje i investicije. Brza cesta u svakom slučaju najveci utjecaj bi imala na gospodarski razvoj i demografsku obnovu Knina, Drniša i okolnih mjesta koji su pod posebnom državnom skrbi što bi se reflektiralo i na razvoj gospodarstva u cijeloj Šibensko-kninskoj županiji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Transportation Research Information Services - TRIS
- International Transport Research Documentation database