Pregled bibliografske jedinice broj: 833204
Eno i gastro ponuda u funkciji razvitka turizma Slavonije i Baranje
Eno i gastro ponuda u funkciji razvitka turizma Slavonije i Baranje, 2016., diplomski rad, preddiplomski, Agronomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 833204 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Eno i gastro ponuda u funkciji razvitka turizma Slavonije i Baranje
(Wine and gastro offer in function of tourism development in Slavonia and Baranja)
Autori
Marjanović, Monika
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Agronomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.09
Godina
2016
Stranica
30
Mentor
Grgić, Ivo
Neposredni voditelj
Zrakić, Magdalena
Ključne riječi
ruralni turizam; eno gastronomija; Slavonija i Baranja; brend
(rural tourism; enogastronomy; Slavonia and Baranja; brand)
Sažetak
Ruralni turizam jedan je od djelatnosti koje doprinose razvoju i očuvanju ruralnog prostora, omogućuje dodatni prihod poljoprivrednicima i doprinosi diversifikaciji djelatnosti u području gdje se odvija. Ponuda ruralnih prostora nerijetko je vrlo specifična i može biti jedan od pokretača turističke djelatnosti. Posljednjih desetljeća suvremeni oblik turizam čini široki spektar potražnje i ponude s ciljem zadovoljavanja turističkih potreba i ostvarivanja ekonomskih učinaka. Na taj način razvili su se i brojni selektivni oblici turizma, poput ruralnog, urbanog, kulturnog, zdravstvenog, športskog i eno-gastronomskog kao posebnog podoblika kulturnog turizma. Slavnija i Baranja su geografske cjeline koje se nalaze u istočnom dijelu Hrvatske i obuhvaćaju pet županija. Osim prirodnih i ljudskih resursa, taj prostor ima bogatu kulturnu, povijesnu i eno gastronomsku baštinu. Prema nekim dosadašnjim istraživanjima eno gastronomska ponuda na turističkim poljoprivrednim gospodarstvima je vrlo važna za turiste prilikom posjete. Cilj rada je prikazati koje eno gastronomske potencijale ima navedeno područje i kako ih iskoristiti u razvoju ruralnog turizma tog kraja. Slavonski kulen kao perjanica ponude, raznovrsna alkoholna pića (vina, rakije) iz Slavonije i Baranje, i ostali autohtoni i domaći proizvodi već su uvršteni u turističku ponudu područja. Proizvodi imaju tradiciju i kvalitetu proizvodnje, no problemi koji se javljaju su: nedostatne količine uz nedostatak promidžbenih aktivnosti te prepoznatljivost na širem europskom tržištu – identifikacija proizvoda s područjem. Primjer za to su sir parmezan (Parmigiano Reggiano) koji potječe iz pokrajine Parma-Reggio u Italiji i pjenušavo vino regije Champagne. Udruživanjem poljoprivrednih proizvođača (klasteri, zadruge, udruge), kao što je poznata praksa u Francuskoj, Italiji, Austriji, omogućila bi se stalna ponuda prepoznatljivih proizvoda i lakša prezentacija na tržištu, te bi na taj način eno gastro turizam Slavonije i Baranje s vremenom postao konkurentniji na domaćem tržištu, ali što je još važnije i na stranom tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb