Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 833151

Ekonomski i kulturološki utjecaj kreativnih industrija na proaktivnost studentske populacije


Borić, Marta
Ekonomski i kulturološki utjecaj kreativnih industrija na proaktivnost studentske populacije, 2016., doktorska disertacija, Odjel za kulturologiju, Osijek


CROSBI ID: 833151 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ekonomski i kulturološki utjecaj kreativnih industrija na proaktivnost studentske populacije
(Economic and cultural influence of creative industries on proactivity of student's population)

Autori
Borić, Marta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Odjel za kulturologiju

Mjesto
Osijek

Datum
25.05

Godina
2016

Stranica
325

Mentor
Lamza Maronić, Maja

Ključne riječi
ekonomski utjecaj ; kreativne industrije ; kreativnost ; kulturološki utjecaj ; proaktivnost ; sektori kreativnih industrija ; studentska populacija
(creativity ; creative industries ; cultural influence ; economic influence ; proactivity ; sectors of creative industries ; student population)

Sažetak
Kreativne industrije su jedne od najperspektivnijih i najbrže rastućih industrija te zapošljavaju velik broj ljudi kako u Europskoj uniji, tako i u Republici Hrvatskoj. Jedne su od rijetkih industrija koje su otporne na gospodarsku krizu, koje i u recesijskim vremenima bilježe značajne trendove rasta. Ekonomski potencijali kulturnih i kreativnih industrija su zaista na zavidnoj razini jer zauzimaju značajan udio u BDP-u kako u Europi, a tako i u Republici Hrvatskoj. Budući da je obuhvat kreativnih industrija zaista širok, ono na čemu će se ova disertacija temeljiti, bit će ekonomski i kulturološki utjecaji na proaktivnost studentske populacije odabranih sektora kreativnih industrija, a to su: filmska industrija, knjižnice, muzeji, izvedbene i vizualne umjetnosti (kazalište), televizija, softveri i aplikacije na mobitelima i računalima. U uvodnom dijelu rada bit će obrađeni predmet i problem istraživanja, svrha i ciljevi istraživanja, kratak pregled dosadašnjih istraživanja i znanstvene metode koje će se primjenjivati prilikom pisanja. Središnji dio rada sadrži pojmovna određenja kulturnih i kreativnih industrija, određene osobitosti, specifičnosti te pregled stanja kreativnih industrija u Europskoj uniji i Republici Hrvatskoj. Zadnji dio središnjega dijela rada obuhvaća rezultate primarnog istraživanja o ekonomskom i kulturološkom utjecaju kreativnih industrija na proaktivnost studentske populacije. Zaključni dio rada donosi objašnjenje osmišljenog hipotetskog modela, analizu hipoteza te niz preporuka za poticanje proaktivnosti studentske populacije iz segmenta kreativnih industrija. Glavni je cilj istraživanja bio odrediti ekonomski i kulturološki utjecaj kreativnih industrija na proaktivnost studentske populacije kroz zastupljenost pojedinih sektora u njihovim životima te koliko su spremni izdvojiti slobodnog vremena i novca za njih. Ono što se moglo zaključiti na temelju dobivenih rezultata je činjenica da kreativne industrije imaju pozitivan ekonomski i kulturološki utjecaj na studentsku populaciju, ma koliko one slabo bile zastupljene u njihovim životima. Koliki je taj utjecaj ovisio o visokoškolskoj ustanovi koju pohađaju, o preferencama studentske populacije, ali i o sektoru kreativne industrije na koji se istraživanje odnosi te radi li se o višku slobodnog vremena ili novca.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek,
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - Odjel za kulturologiju,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku


Citiraj ovu publikaciju:

Borić, Marta
Ekonomski i kulturološki utjecaj kreativnih industrija na proaktivnost studentske populacije, 2016., doktorska disertacija, Odjel za kulturologiju, Osijek
Borić, M. (2016) 'Ekonomski i kulturološki utjecaj kreativnih industrija na proaktivnost studentske populacije', doktorska disertacija, Odjel za kulturologiju, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bori\'{c}, Marta}, year = {2016}, pages = {325}, keywords = {ekonomski utjecaj, kreativne industrije, kreativnost, kulturolo\v{s}ki utjecaj, proaktivnost, sektori kreativnih industrija, studentska populacija}, title = {Ekonomski i kulturolo\v{s}ki utjecaj kreativnih industrija na proaktivnost studentske populacije}, keyword = {ekonomski utjecaj, kreativne industrije, kreativnost, kulturolo\v{s}ki utjecaj, proaktivnost, sektori kreativnih industrija, studentska populacija}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bori\'{c}, Marta}, year = {2016}, pages = {325}, keywords = {creativity, creative industries, cultural influence, economic influence, proactivity, sectors of creative industries, student population}, title = {Economic and cultural influence of creative industries on proactivity of student's population}, keyword = {creativity, creative industries, cultural influence, economic influence, proactivity, sectors of creative industries, student population}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font