Pregled bibliografske jedinice broj: 833151
Ekonomski i kulturološki utjecaj kreativnih industrija na proaktivnost studentske populacije
Ekonomski i kulturološki utjecaj kreativnih industrija na proaktivnost studentske populacije, 2016., doktorska disertacija, Odjel za kulturologiju, Osijek
CROSBI ID: 833151 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekonomski i kulturološki utjecaj kreativnih industrija na proaktivnost studentske populacije
(Economic and cultural influence of creative industries on proactivity of student's population)
Autori
Borić, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Odjel za kulturologiju
Mjesto
Osijek
Datum
25.05
Godina
2016
Stranica
325
Mentor
Lamza Maronić, Maja
Ključne riječi
ekonomski utjecaj ; kreativne industrije ; kreativnost ; kulturološki utjecaj ; proaktivnost ; sektori kreativnih industrija ; studentska populacija
(creativity ; creative industries ; cultural influence ; economic influence ; proactivity ; sectors of creative industries ; student population)
Sažetak
Kreativne industrije su jedne od najperspektivnijih i najbrže rastućih industrija te zapošljavaju velik broj ljudi kako u Europskoj uniji, tako i u Republici Hrvatskoj. Jedne su od rijetkih industrija koje su otporne na gospodarsku krizu, koje i u recesijskim vremenima bilježe značajne trendove rasta. Ekonomski potencijali kulturnih i kreativnih industrija su zaista na zavidnoj razini jer zauzimaju značajan udio u BDP-u kako u Europi, a tako i u Republici Hrvatskoj. Budući da je obuhvat kreativnih industrija zaista širok, ono na čemu će se ova disertacija temeljiti, bit će ekonomski i kulturološki utjecaji na proaktivnost studentske populacije odabranih sektora kreativnih industrija, a to su: filmska industrija, knjižnice, muzeji, izvedbene i vizualne umjetnosti (kazalište), televizija, softveri i aplikacije na mobitelima i računalima. U uvodnom dijelu rada bit će obrađeni predmet i problem istraživanja, svrha i ciljevi istraživanja, kratak pregled dosadašnjih istraživanja i znanstvene metode koje će se primjenjivati prilikom pisanja. Središnji dio rada sadrži pojmovna određenja kulturnih i kreativnih industrija, određene osobitosti, specifičnosti te pregled stanja kreativnih industrija u Europskoj uniji i Republici Hrvatskoj. Zadnji dio središnjega dijela rada obuhvaća rezultate primarnog istraživanja o ekonomskom i kulturološkom utjecaju kreativnih industrija na proaktivnost studentske populacije. Zaključni dio rada donosi objašnjenje osmišljenog hipotetskog modela, analizu hipoteza te niz preporuka za poticanje proaktivnosti studentske populacije iz segmenta kreativnih industrija. Glavni je cilj istraživanja bio odrediti ekonomski i kulturološki utjecaj kreativnih industrija na proaktivnost studentske populacije kroz zastupljenost pojedinih sektora u njihovim životima te koliko su spremni izdvojiti slobodnog vremena i novca za njih. Ono što se moglo zaključiti na temelju dobivenih rezultata je činjenica da kreativne industrije imaju pozitivan ekonomski i kulturološki utjecaj na studentsku populaciju, ma koliko one slabo bile zastupljene u njihovim životima. Koliki je taj utjecaj ovisio o visokoškolskoj ustanovi koju pohađaju, o preferencama studentske populacije, ali i o sektoru kreativne industrije na koji se istraživanje odnosi te radi li se o višku slobodnog vremena ili novca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Umjetnička akademija, Osijek,
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - Odjel za kulturologiju,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku