Pregled bibliografske jedinice broj: 833134
Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi
Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 3; 325-340 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 833134 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi
(Teachers, Expert Assisstants and Headmasters Assessment of some Curriculum Guidelines in Elemantary and Secondary Schools)
Autori
Lapat, Goran ; Opić, Siniša ; Matijević, Milan
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 157
(2016), 3;
325-340
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
digitalni mediji; kurikulum; net generacije; osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje; nastavnici
(digital media; curriculum; net generations; primary and secondary schools education; teachers)
Sažetak
Glavni subjekti u nastavnom procesu su učenici i učitelji. Nastava predstavlja zajednički rad učenika i učitelja. Sve sastavnice nastavnog kurikuluma su jednako važne za ove subjekte. U novije vrijeme na te odnose bitno utječu digitalni mediji, a na njihove uloge i odnose značajan utjecaj imaju i školski ravnatelji. Cilj istraživanja je bio istražiti određena diskriminatorna kurikulumska područja s obzirom na procjenu važnosti i revidiranja kod različitih profila stručnjaka koji rade u školi. Uzorak čine 427 učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja osnovnih i srednjih škola kontinentalnog dijela Republike Hrvatske. Budući da ovo je istraživanje dio šireg projekta, za potrebe ovog rada iz izvornog Upitnika od 33 varijable kurikulumskih područja konstruirane su 4 kompozitne varijable (potreba primjene suvremenih nastavnih strategija, potreba revidiranja nastavnog programa, potreba revidiranja ocjenjivanja i potreba primjene suvremenih medija u nastavi). Multivarijatnom diskriminacijskom metodom u boostrapped modelu dobivena je statistički značajna diskriminacijska funkcija tj. ukupnost kurikulumskih obilježja. Iz vrijednosti grupnih centroida evidentno je da su nastavnici strukovnih predmeta u srednjoj školi te stručni suradnici i ravnatelji osnovnih i srednjih škola, procijenili važnije potrebe primjene suvremenih medija i nastavnih strategija kao i potrebe revidiranja nastavnog programa i ocjenjivanja od svojih kolega učitelja razredne i predmetne nastave te nastavnika općeobrazovnih predmeta u srednjoj školi. To se može objasniti rezultatima drugih istraživanja koji ukazuju na nezadovoljstvo nastavnika kurikulumima strukovnih predmeta u strukovnim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Ovaj rad je nastao kao dio istraživačkog programa projekta SCHOOL4 Net-Gen koji financirala Hrvatska zaklada za znanost 2014.-2017.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb