Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 833134

Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi


Lapat, Goran; Opić, Siniša; Matijević, Milan
Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 3; 325-340 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 833134 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi
(Teachers, Expert Assisstants and Headmasters Assessment of some Curriculum Guidelines in Elemantary and Secondary Schools)

Autori
Lapat, Goran ; Opić, Siniša ; Matijević, Milan

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 157 (2016), 3; 325-340

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
digitalni mediji; kurikulum; net generacije; osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje; nastavnici
(digital media; curriculum; net generations; primary and secondary schools education; teachers)

Sažetak
Glavni subjekti u nastavnom procesu su učenici i učitelji. Nastava predstavlja zajednički rad učenika i učitelja. Sve sastavnice nastavnog kurikuluma su jednako važne za ove subjekte. U novije vrijeme na te odnose bitno utječu digitalni mediji, a na njihove uloge i odnose značajan utjecaj imaju i školski ravnatelji. Cilj istraživanja je bio istražiti određena diskriminatorna kurikulumska područja s obzirom na procjenu važnosti i revidiranja kod različitih profila stručnjaka koji rade u školi. Uzorak čine 427 učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja osnovnih i srednjih škola kontinentalnog dijela Republike Hrvatske. Budući da ovo je istraživanje dio šireg projekta, za potrebe ovog rada iz izvornog Upitnika od 33 varijable kurikulumskih područja konstruirane su 4 kompozitne varijable (potreba primjene suvremenih nastavnih strategija, potreba revidiranja nastavnog programa, potreba revidiranja ocjenjivanja i potreba primjene suvremenih medija u nastavi). Multivarijatnom diskriminacijskom metodom u boostrapped modelu dobivena je statistički značajna diskriminacijska funkcija tj. ukupnost kurikulumskih obilježja. Iz vrijednosti grupnih centroida evidentno je da su nastavnici strukovnih predmeta u srednjoj školi te stručni suradnici i ravnatelji osnovnih i srednjih škola, procijenili važnije potrebe primjene suvremenih medija i nastavnih strategija kao i potrebe revidiranja nastavnog programa i ocjenjivanja od svojih kolega učitelja razredne i predmetne nastave te nastavnika općeobrazovnih predmeta u srednjoj školi. To se može objasniti rezultatima drugih istraživanja koji ukazuju na nezadovoljstvo nastavnika kurikulumima strukovnih predmeta u strukovnim školama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Ovaj rad je nastao kao dio istraživačkog programa projekta SCHOOL4 Net-Gen koji financirala Hrvatska zaklada za znanost 2014.-2017.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Siniša Opić (autor)

Avatar Url Goran Lapat (autor)

Avatar Url Milan Matijević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lapat, Goran; Opić, Siniša; Matijević, Milan
Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 3; 325-340 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Lapat, G., Opić, S. & Matijević, M. (2016) Procjene učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj školi. Napredak (Zagreb), 157 (3), 325-340.
@article{article, author = {Lapat, Goran and Opi\'{c}, Sini\v{s}a and Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2016}, pages = {325-340}, keywords = {digitalni mediji, kurikulum, net generacije, osnovno\v{s}kolsko i srednjo\v{s}kolsko obrazovanje, nastavnici}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {157}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Procjene u\v{c}itelja, stru\v{c}nih suradnika i ravnatelja nekih kurikulumskih odrednica u osnovnoj i srednjoj \v{s}koli}, keyword = {digitalni mediji, kurikulum, net generacije, osnovno\v{s}kolsko i srednjo\v{s}kolsko obrazovanje, nastavnici} }
@article{article, author = {Lapat, Goran and Opi\'{c}, Sini\v{s}a and Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2016}, pages = {325-340}, keywords = {digital media, curriculum, net generations, primary and secondary schools education, teachers}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {157}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Teachers, Expert Assisstants and Headmasters Assessment of some Curriculum Guidelines in Elemantary and Secondary Schools}, keyword = {digital media, curriculum, net generations, primary and secondary schools education, teachers} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font