Pregled bibliografske jedinice broj: 832926
Arhitektura Mirogoja između Italije i Srednje Europe
Arhitektura Mirogoja između Italije i Srednje Europe // Čovjek i smrt. Znanstveno - stručni skup
Zagreb, Hrvatska, 2016. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 832926 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Arhitektura Mirogoja između Italije i Srednje
Europe
(Architecture of Mirogoj, Between Italy and Central
Europe)
Autori
Damjanović, Dragan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Čovjek i smrt. Znanstveno - stručni skup
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.09.2016. - 16.09.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Zagreb ; Mirogoj ; groblje ; Camposanto ; 19. stoljeće ; historicizam ; neorenesansa ; Herman Bollé ; Rupert Melkus
(Zagreb ; Mirogoj ; Cemetery ; Camposanto ; 19th Century ; Historicism ; Neo-Renaissance ; Renaissance Revival ; Herman Bollé ; Rupert Melkus)
Sažetak
Zagrebačko groblje Mirogoj ubraja se u najmonumentalnije primjere europskih grobljanskih kompleksa 19. stoljeća. Arkade sagrađene uz zapadnu i dijelom sjevernu granicu groblja svojom veličinom i arhitektonskim rješenjem pak nemaju paralele u onodobnoj srednjoeuropskoj arhitekturi, iako je Zagreb u vrijeme kada su se počele graditi (1879.) bio neusporedivo manji grad od Beča, Budimpešte ili Praga, glavnih metropola Austro-ugarske Monarhije. U ovome radu analizirat će se koji su bili glavni uzori za izgradnju arkada te za koncipiranje njihova arhitektonskog rješenja. S jedne strane ukazat će se na utjecaje talijanskih arhitektonskih groblja 19. stoljeća (Verona, Vicenza, Trst, Bologna, Genova, Siena i druga), a s druge srednjoeuropskih groblja s arkadama ili kolonadama koje se pod utjecajem Italije počinju javljati od drugog desetljeća 19. stoljeća, no ubrzo poprimaju posebna arhitektonska obilježja. Neorenesansni stil odabran pri projektiranju Mirogoja nastavlja se na tendencije započete upravo u srednjoeuropskoj arhitekturi sredine 19. stoljeća, ponajprije na arhitekturu minhenskog Južnog groblja arhitekta Ludwiga von Gärtnera, te na rješenje groblja u Karlsruheu Josefa von Durma, a vjerojatan je i utjecaj bečkog novog Centralnog groblja. Utjecaji ovih i drugih primjera na arhitektonsko rješenje Mirogoja, koje je osmislio arhitekt Herman Bollé, bit će podrobno analiziran, kao i oblikovno rješenje središnje građevine kompleksa, kapele Krista Kralja. Mirogojski kompleks srednjoeuropske uzore slijedi i svojim osnovnim prostornim ustrojstvom – primjer je kombiniranja arhitektonskog i parkovnog tipa groblja, pa će se posebno obraditi i pitanje urbanističkog osmišljavanja otvorenog dijela groblja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Povijest, Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-4153 - Hrvatska i Srednja Europa: umjetnost i politika u razdoblju moderne (1780.-1945.) (CroCE-ArtPolitics) (Damjanović, Dragan, HRZZ ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Dragan Damjanović
(autor)