Pregled bibliografske jedinice broj: 832924
Kreativnost, dijalekt i zavičajnost u dječjem pisanom stvaralaštvu na primjeru natjecanja i smotre radova "Čakavčići pul Ronjgi"
Kreativnost, dijalekt i zavičajnost u dječjem pisanom stvaralaštvu na primjeru natjecanja i smotre radova "Čakavčići pul Ronjgi" // Dijete, igra, stvaralaštvo / Mendeš, Branimir (ur.).
Split : Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016. str. 149-156 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 832924 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnost, dijalekt i zavičajnost u dječjem pisanom stvaralaštvu na primjeru natjecanja i smotre radova "Čakavčići pul Ronjgi"
(Creativity, dialect and homebound motifs in children's creative writing on the example of competition and presentation of works "Čakavčići pul Ronjgi")
Autori
Riman, Kristina ; Pavletić, Helena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Dijete, igra, stvaralaštvo
/ Mendeš, Branimir - Split : Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2016, 149-156
ISBN
978-953-7395-98-8
Skup
Znanstvena konferencija s međunarodnom suradnjom Dijete, igra, stvaralaštvo
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.09.2015. - 25.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijalekt; dječje pisano stvaralaštvo; igra; izvannastavne aktivnosti; kreativnost
(dialect; children's creative writing; child's play; extracurricular activities; creativity)
Sažetak
Svako ljudsko biće ima stvaralački potencijal kojem se u različitim povijesnim razdobljima pristupalo na različite načine. Kreativno djelovanje je kompleksan čin i ovisi o čitavom nizu vrlo različitih faktora. Kod djece, kreativnost se očituje u prvom redu u igri. Dječja igra nikada nije isključivo reprodukcija njihovog iskustva, nego kreativna prerada njihovih doživljaja. Svi tipovi kreativne aktivnosti, pisane ili govorene, karakteristični su za djecu školske dobi. U radu je stavljen naglasak na dječje pisano stvaralaštvo koje se njeguje u okviru redovite nastave hrvatskoga jezika, ali češće se stvaralačkim pisanjem djeca bave u okviru izvannastavnih aktivnosti. Kroz izvannastavne aktivnosti najčešće se ostvaruje načelo zavičajnosti u nastava. Stoga se u radu promatraju tematske, motivske i jezične značajke dječjih radova koji su nastali u okviru natječaja za najbolje radove na čakavskom dijalektu, Čakavčići pul Ronjgi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli