Pregled bibliografske jedinice broj: 832892
Primjena psihodrame u poticanju socijalnih vještina kod odraslih osoba s intelektualnim teškoćama
Primjena psihodrame u poticanju socijalnih vještina kod odraslih osoba s intelektualnim teškoćama, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 832892 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena psihodrame u poticanju socijalnih vještina kod odraslih osoba s intelektualnim teškoćama
(Application of psychodrama in promoting social skills in adults with intellectual disabilities)
Autori
Kekuš, Elizabeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.09
Godina
2016
Stranica
34
Mentor
Miholić, Damir
Ključne riječi
socijalne vještine; odrasle osobe s intelektualnim teškoćama; psihodrama; kvaliteta života.
(social skills; adults with intellectual disabilities; psychodrama; quality of life)
Sažetak
Socijalne vještine zauzimaju osobitu ulogu kod svakog pojedinca te su od izuzetne važnosti jer omogućavaju bolju kvalitetu života. Osobe s intelektualnim teškoćama mogu imati određene teškoće u kognitivnom, emotivnom i socijalnom razvoju. Kada govorimo o socijalnim vještinama kod odraslih osoba s intelektualnim teškoćama može se reći da su one nedostatno razvijene. To se očituje u komunikaciji, riješavanju sukoba, prepoznavanju emocija, snalaženju u novim situacijama i sl. Postoje razni programi i metode koje se koriste u poticanju socijalnih vještina kod osoba s intelektulanim teškoćama. S obzirom da se ovaj rad bavi odraslim osobama s intelektualnim teškoćama i njihovim socijalnim vještinama korištena je psihodrama kao jedna metoda koja može svojim tehnikama poticati socijalne vještine upravo kod ove populacije. Cilj ovoga rada je dobiti uvid na koji način odrasle osobe s intelektualnim teškoćama doživljavaju psihodramu, odnosno kako se osjećaju u raznim ulogama tijekom psihodramskih radionica te na kraju na koji način to može povećati njihove socijalne vještine, a samim time i njihovu kvalitetu života. U ovom je istraživanju korišten kvalitativni i kvantitativni pristup prikupljanja podataka. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na pozitivne promjene u smislu poboljšanja određenih socijalnih vještina kod ispitanika primjenom psihodrame. Sudjelovanje u psihodramskim radionicama može potaknuti socijalizaciju koja je od izuzetne važnosti kada govorimo o odraslim osobama s intelektualnim teškoćama. Ipak, potrebno je provesti još mnogo istraživanja na ovom području kako bi se mogao dobiti bolji uvid u dobrobiti koje nudi psihodrama kada govorimo o odraslim osobama s intelektualnim teškoćama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Damir Miholić
(mentor)