Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 832764

Multimedijske i metodičke smjernice za razvoj obrazovnih softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku


Bačeković-Mitrović, Davorka
Multimedijske i metodičke smjernice za razvoj obrazovnih softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku, 2016., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 832764 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Multimedijske i metodičke smjernice za razvoj obrazovnih softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku
(Multimedial and methodological guidelines for the development of educational software for learning of reading in Croatian Language)

Autori
Bačeković-Mitrović, Davorka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
27.04

Godina
2016

Stranica
433

Mentor
Velički, Vladimira

Ključne riječi
multimedijski edukativni/obrazovni softver ; digitalni obrazovni sadržaj ; metodika hrvatskoga jezika ; primarno obrazovanje ; početno čitanje ; nastava čitanja ; opismenjivanje ; teorije medija ; računalno potpomognuto učenje (CAL) ; softverski alati za učenje
(multimedial educational software ; digital educational content ; methodology of Croatian language ; primary education ; early reading ; reading classes ; literacy ; theories of media ; computer assisted learning (CAL) ; e-learning software tools)

Sažetak
U ovom se radu ispituju mišljenja učitelja/ica razredne nastave o potrebnim multimedijskim i metodičkim osobitostima obrazovnih softvera i digitalnih obrazovnih sadržaja za početno čitanje na hrvatskome jeziku. Polazeći od definicija čitalačke pismenosti te definicija čitanja i multimedija, istražuju se aktualne teorije jezično-govornoga razvoja (jezičnoga usvajanja), znanost o čitanju, značajnije teorije medija te metodika hrvatskoga jezika, koji čine znanstveno-teorijsko polazište za istraživanje ove teme. U kontekstu primjene teorija učenja, razmatra se programiranje i dizajn obrazovnog softvera/digitalnog obrazovnog sadržaja za početno čitanje te aktualna metodička znanja o početnome čitanju. Razmatra se učenje čitanja pomoću multimedija i analiziraju neki od postojećih multimedija strane produkcije, koji su polazište za kvalitativno istraživanje. U kvalitativnom istraživanju, provedenom komparativnom metodom (N=27), odabrani eksperti iz područja metodike početnoga čitanja, učitelji njemačkog, talijanskog odnosno engleskoga jezika, učitelji informatike, pedagozi i psiholozi te učitelji razredne nastave analiziraju, uspoređuju i vrednuju petnaest komercijalnih multimedijskih obrazovnih softvera strane produkcije (pet softvera na njemačkom, pet na talijanskom te pet na engleskome jeziku) sa stajališta njihovih multimedijskih i metodičkih obilježja. Multi-medijska obilježja odnose se na pojedine multimedijske sastavnice softvera: zvuk, sliku, animaciju, interaktivnost, navigaciju i virtualnu pomoć/instrukciju. Metodička obilježja softvera obuhvaćaju metodičke, razvojno-psihologijske, motivacijske te jezične osobitosti tekstova i zadataka. Njihova analiza poticaj je za istraživanje poželjnih obilježja softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku, uz uvažavanje jezičnih razlika pojedinih jezika i razlika u njihovim metodikama. Rezultati komparativne metode polazište su za razvijanje dvaju mjernih instrumenata – dvaju upitnika za istraživanje na reprezentativnome uzorku učitelja razredne nastave (N=1095): jedan mjeri učiteljsku procjenu multimedijskih, a drugi učiteljsku procjenu metodičkih obilježja softvera za početno čitanje. Istraživanje je provedeno u dvanaest županija u Republici Hrvatskoj. Statističkom obradom upitnika pomoću znanstvenih metoda t-testa i jednosmjerne analize varijance (ANOVA) identificiraju se konkretna metodička i multimedijska obilježja obrazovnog softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku, na temelju kojih se postavlja novi znanstveni (teorijski) model obrazovnog softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku. Ovaj teorijski model ima praktičnu vrijednost i moguće je primijeniti ga u razvoju obrazovnih softvera ili digitalnih obrazovnih sadržaja spomenute namjene. Uvažavajući interes učenika za učenje pomoću novih medija, valjalo bi nastaviti s primijenjenim istraživanjima digitalnih obrazovnih sadržaja i novih tehnologija u nastavi hrvatskoga jezika i početnoga čitanja koja bi nam omogućila bolju primjenu znanstvenih spoznaja iz područja suvremene metodike materinskoga jezika i uključivanje novih medija u nastavu hrvatskoga jezika te koje će biti utemeljeno na znanstvenim spoznajama, potrebama suvremenih učenika, ali i uz uvažavanje mišljenja učitelja/ica razredne nastave kao neprijepornih stručnjaka u poučavanju početnoga čitanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Bačeković-Mitrović, Davorka
Multimedijske i metodičke smjernice za razvoj obrazovnih softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku, 2016., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
Bačeković-Mitrović, D. (2016) 'Multimedijske i metodičke smjernice za razvoj obrazovnih softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku', doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ba\v{c}ekovi\'{c}-Mitrovi\'{c}, Davorka}, year = {2016}, pages = {433}, keywords = {multimedijski edukativni/obrazovni softver, digitalni obrazovni sadr\v{z}aj, metodika hrvatskoga jezika, primarno obrazovanje, po\v{c}etno \v{c}itanje, nastava \v{c}itanja, opismenjivanje, teorije medija, ra\v{c}unalno potpomognuto u\v{c}enje (CAL), softverski alati za u\v{c}enje}, title = {Multimedijske i metodi\v{c}ke smjernice za razvoj obrazovnih softvera za po\v{c}etno \v{c}itanje na hrvatskome jeziku}, keyword = {multimedijski edukativni/obrazovni softver, digitalni obrazovni sadr\v{z}aj, metodika hrvatskoga jezika, primarno obrazovanje, po\v{c}etno \v{c}itanje, nastava \v{c}itanja, opismenjivanje, teorije medija, ra\v{c}unalno potpomognuto u\v{c}enje (CAL), softverski alati za u\v{c}enje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ba\v{c}ekovi\'{c}-Mitrovi\'{c}, Davorka}, year = {2016}, pages = {433}, keywords = {multimedial educational software, digital educational content, methodology of Croatian language, primary education, early reading, reading classes, literacy, theories of media, computer assisted learning (CAL), e-learning software tools}, title = {Multimedial and methodological guidelines for the development of educational software for learning of reading in Croatian Language}, keyword = {multimedial educational software, digital educational content, methodology of Croatian language, primary education, early reading, reading classes, literacy, theories of media, computer assisted learning (CAL), e-learning software tools}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font