Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 832695

Bihevioralni pristup problemima ponašanja osoba s intelektualnim teškoćama i razvojnim poremećajima


Stošić, Jasmina; Lisak, Natalija; Pavić, Anamarija
Bihevioralni pristup problemima ponašanja osoba s intelektualnim teškoćama i razvojnim poremećajima // Socijalna psihijatrija, 44 (2016), 2; 140-151 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 832695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Bihevioralni pristup problemima ponašanja osoba s intelektualnim teškoćama i razvojnim poremećajima
(Bihevioral approach to problems of behaviours of persons with intellectual and developmental disabilities)

Autori
Stošić, Jasmina ; Lisak, Natalija ; Pavić, Anamarija

Izvornik
Socijalna psihijatrija (0303-7908) 44 (2016), 2; 140-151

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
problematična ponašanja; ocjena funkcionalnih ponašanja; osobe intelektualnim i razvojnim poremećajima
(problem behaviours; functional behaviour assessment (FBA); persons with intellecual and developmental disabilities)

Sažetak
Jedan od važnih aspekata podrške osobama s intelektualnim teškoćama i razvojnim poremećajima (ITRP) čine intervencije za smanjivanje učestalosti i intenziteta problema ponašanja. U Hrvatskoj još uvijek ne postoji sveobuhvatan sustav podrške osobama s ITRP i njihovim obiteljima u smanjivanju učestalosti i intenziteta problema ponašanja i nošenju sa smetnjama mentalnog zdravlja. Intervencije i postupci temeljeni na bihevioralnom pristupu znanstveno su utemeljeni te se već nekoliko desetljeća uspješno koriste u intervencijama za sprječavanje, ublažavanje i uklanjanje problema ponašanja u praksi u svijetu. U ovom su radu prikazani znanstveno utemeljeni postupci funkcionalne procjene ponašanja uz osvrt na intervencije za smanjivanje učestalosti i intenziteta problema ponašanja koje se koriste kod osoba s ITRP. Na kraju rada navedene su implikacije za daljnja istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Stošić, Jasmina; Lisak, Natalija; Pavić, Anamarija
Bihevioralni pristup problemima ponašanja osoba s intelektualnim teškoćama i razvojnim poremećajima // Socijalna psihijatrija, 44 (2016), 2; 140-151 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Stošić, J., Lisak, N. & Pavić, A. (2016) Bihevioralni pristup problemima ponašanja osoba s intelektualnim teškoćama i razvojnim poremećajima. Socijalna psihijatrija, 44 (2), 140-151.
@article{article, author = {Sto\v{s}i\'{c}, Jasmina and Lisak, Natalija and Pavi\'{c}, Anamarija}, year = {2016}, pages = {140-151}, keywords = {problemati\v{c}na pona\v{s}anja, ocjena funkcionalnih pona\v{s}anja, osobe intelektualnim i razvojnim poreme\'{c}ajima}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {44}, number = {2}, issn = {0303-7908}, title = {Bihevioralni pristup problemima pona\v{s}anja osoba s intelektualnim te\v{s}ko\'{c}ama i razvojnim poreme\'{c}ajima}, keyword = {problemati\v{c}na pona\v{s}anja, ocjena funkcionalnih pona\v{s}anja, osobe intelektualnim i razvojnim poreme\'{c}ajima} }
@article{article, author = {Sto\v{s}i\'{c}, Jasmina and Lisak, Natalija and Pavi\'{c}, Anamarija}, year = {2016}, pages = {140-151}, keywords = {problem behaviours, functional behaviour assessment (FBA), persons with intellecual and developmental disabilities}, journal = {Socijalna psihijatrija}, volume = {44}, number = {2}, issn = {0303-7908}, title = {Bihevioral approach to problems of behaviours of persons with intellectual and developmental disabilities}, keyword = {problem behaviours, functional behaviour assessment (FBA), persons with intellecual and developmental disabilities} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EMBASE (Excerpta Medica)
  • PsychINFO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font