Pregled bibliografske jedinice broj: 832651
DIGITALNA UČIONICA – NASTAVA USMJERENA NA UČENIKA
DIGITALNA UČIONICA – NASTAVA USMJERENA NA UČENIKA, 2016., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 832651 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
DIGITALNA UČIONICA – NASTAVA USMJERENA NA UČENIKA
(Digital classroom teaching focused on students)
Autori
Kapitanović, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
11.07
Godina
2016
Stranica
62
Mentor
Tomaš, Suzana
Neposredni voditelj
Maleš, Lada
Ključne riječi
informacijska i komunikacijska tehnologija; UNESCO; digitalna uĉionica; digitalni alati; nastava usmjerena na uĉenika
(Information and communication technologies; UNESCO; digital classroom; digital tools; teaching focused on students)
Sažetak
Informacijska i komunikacijska tehnologija (eng. Information and Commuciations Technology, ICT) ulazi u sva područja ljudskog života pa samim time sve više i u odgojno-obrazovni proces. Postala je ne samo nezaobilazan dio u razvoju društva, već i staza kojom društvo korača prema budućnosti. U suvremenom društvu informacijske i komunikacijske vještine se uz znanje čitanja, pisanja i računanja počinju smatrati elementarnom pismenošću. Svakodnevno se sve više škola oprema kvalitetnom računalnom opremom i dobivaju digitalne učionice. Korištenje napredne tehnologije potiče interaktivnu nastavu, kritičko mišljenje, kreativnost, suradničko učenje. Cilj istraživanja diplomatskoga rada bio je ispitati stavove učenika i studenata budućih učitelja, koji u svojim odgojno- obrazovnim institucijama imaju i koriste digitalnu učionicu, o digitalnim učionicama. Ovaj rad je podijeljen na dva dijela: teorijski i empirijski. U teorijskom dijelu opisan je utjecaj informacijske i komunikacijske tehnologije na proces učenja i poučavanja, a istaknuta je i važnost suradnje UNESCO-a i Microsofta. Posebna pozornost je posvećena primjeni digitalne učionice i digitalnih alata u nastavi te nastavi usmjerenoj na učenika. Na kraju teorijskog dijela opisano je stanje u obrazovanju u Republici Hrvatskoj te je opisan projekt „e-Škole: uspostava sustava digitalno zrelih škola (pilot projekt)“ koji je pokrenula Hrvatska akademska istraživačka mreža – CARNet. U empirijskom dijelu rada prikazano je istraživanje u kojem su sudjelovali studenti budući učitelji i učenici dviju osnovnih škola koje imaju digitalnu učionicu. Rezultati istraživanja su pokazali da se stavovi studenata budućih učitelja i učenika o digitalnoj učionici podudaraju i da i jedni i drugi imaju pozitivna iskustva i stavove o digitalnoj učionici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu