Pregled bibliografske jedinice broj: 832576
Pojam jednakosti
Pojam jednakosti // Zbornik sažetaka radova / Milin Šipuš, Željka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2016. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 832576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pojam jednakosti
(The concept of equality)
Autori
Glasnović Gracin, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka radova
/ Milin Šipuš, Željka - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, 2016
ISBN
978-953-6862-27-6
Skup
Sedmi kongres nastavnika matematike
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.06.2016. - 01.07.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
jednakost; nejednakost; vaga; ravnoteža; balansirajuća greda
(equality; inequality; balance)
Sažetak
Pojam jednakosti je jedan od temeljnih matematičkih pojmova. Za razliku od nekih drugih osnovnih pojmova kojima se u razrednoj nastavi matematike posvećuje dosta prostora i pažnje, čini se kao da je metodički pristup pojmu jednakosti zanemaren. Ovaj rad obuhvaća osnovne termine vezane uz koncept jednakosti u početnom učenju matematike, kao i metodičke pristupe pri uvođenju i usvajanju pojma jednakosti i nejednakosti. Poput ostalih apstraktnih matematičkih pojmova, i pojam jednakosti učenicima se uvodi pomoću različitih modela, poput ravnoteže, uspoređivanja količine te uspoređivanja duljine, površine ili volumena. Upotreba manipulativnih nastavnih sredstava pritom je od velike važnosti za iskustvo učenika. U radu će biti prikazani razni konkreti koji će učenicima pomoći u usvajanju pojma jednakosti, poput vage, balansirajuće grede, računske gusjenice i sl. Osim zornog prikaza modela jednakosti, rad obuhvaća i neke probleme vezane uz matematički (simbolički) prikaz pojma jednakosti, a koji se javljaju u razrednoj nastavi matematike. Ako učenik prvog razreda osnovne škole pravilno i na konkretnim materijalima usvoji pojam jednakosti, to mu daje veliku garanciju i dobru bazu za usvajanje drugih pojmova koji se nadovezuju na jednakost, a neizostavno dolaze u kasnijem matematičkom obrazovanju. To su, primjerice, svojstva jednakosti, nejednakost, jednadžba, nejednadžba, sustavi jednadžbi, transformacije jednadžbi i sl. Stoga kvalitetno usvajanje pojma jednakosti treba biti jedna od temeljnih zadaća nastave matematike u početnom obrazovanju. Ovaj rad donosi mnogo primjera iz prakse vezanih uz ovu problematiku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika, Pedagogija