Pregled bibliografske jedinice broj: 832341
Prilagodba na studij obzirom na opća i specifična obilježja studenata s invaliditetom
Prilagodba na studij obzirom na opća i specifična obilježja studenata s invaliditetom // Revija za socijalnu politiku, 24 (2017), 1; 73-92 doi:10.3935/rsp.v24i1.1342 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 832341 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prilagodba na studij obzirom na opća i specifična obilježja studenata s invaliditetom
(Adjustment to college with regard to some characteristics of students with disabilities)
Autori
Bošković, Sandra ; Ilić Stošović, Danijela ; Skočić Mihić, Sanja
Izvornik
Revija za socijalnu politiku (1330-2965) 24
(2017), 1;
73-92
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
visoko obrazovanje ; studenti s invaliditetom ; prilagodba na studij ; inkluzija
(higher education ; students with disabilities ; adjustment on studies ; inclusion)
Sažetak
Neosporan je značaj visokoškolskog obrazovanja za profesionalni i osobni razvoj osoba s invaliditetom u cilju socijalne uključenosti. Iako je studiranje osoba s invaliditetom u porastu, uspješnost u studiranju je niža u odnosu na studente bez invaliditeta i ovisi o brojnim demografskim značajkama, kao i onim povezanim s invaliditetom. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati prilagodbu studenata s invaliditetom, te utječu li na nju dob i spol studenata s invaliditetom, akademsko obrazovanje majke, društveni status, samostalnost u stanovanju, doživljaj invaliditeta i podrška obitelji u studiranju. Formiran je prigodni uzorak od 64 studenta s invaliditetom s dva najveća sveučilišta u Hrvatskoj i dva u Srbiji. Primijenjena je skala Prilagodbe studenta na studij i potvrđene su dobre metrijske karakteristike na ovom uzorku. Studentice i studenti s invaliditetom su akademski i socijalno prilagođeni na studij slično vršnjacima bez invaliditeta, a pokazuju nižu razinu emocionalne prilagodbe, osobito studenti. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su niža kronološka dob studenta s invaliditetom i neakademsko obrazovanje majke značajni prediktori bolje akademske prilagodbe. Varijable povezane sa specifičnim implikacijama invaliditeta na studiranje ne objašnjavaju akademsku, a objašnjavaju emocionalnu i socijalnu prilagodbu. Pored višeg društvenog statusa obitelji, studenti koji invaliditet vide preprekom u studiranju pokazuju bolju emocionalnu i socijalnu prilagodbu. Ako smatraju da im je u studiranju neophodna podrške obitelji, pokazat će slabiju emocionalnu i bolju socijalnu prilagodbu na studij. Zahtjevi i ograničenja povezana s invaliditetom utječu na nižu razinu emocionalne prilagodbe zbog čega mjere psihosocijalne podrške u visokom obrazovanju treba usmjeriti na osnaživanje emocionalnih kapaciteta studenata s invaliditetom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci,
Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts