Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 832341

Prilagodba na studij obzirom na opća i specifična obilježja studenata s invaliditetom


Bošković, Sandra; Ilić Stošović, Danijela; Skočić Mihić, Sanja
Prilagodba na studij obzirom na opća i specifična obilježja studenata s invaliditetom // Revija za socijalnu politiku, 24 (2017), 1; 73-92 doi:10.3935/rsp.v24i1.1342 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 832341 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Prilagodba na studij obzirom na opća i specifična obilježja studenata s invaliditetom
(Adjustment to college with regard to some characteristics of students with disabilities)

Autori
Bošković, Sandra ; Ilić Stošović, Danijela ; Skočić Mihić, Sanja

Izvornik
Revija za socijalnu politiku (1330-2965) 24 (2017), 1; 73-92

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
visoko obrazovanje ; studenti s invaliditetom ; prilagodba na studij ; inkluzija
(higher education ; students with disabilities ; adjustment on studies ; inclusion)

Sažetak
Neosporan je značaj visokoškolskog obrazovanja za profesionalni i osobni razvoj osoba s invaliditetom u cilju socijalne uključenosti. Iako je studiranje osoba s invaliditetom u porastu, uspješnost u studiranju je niža u odnosu na studente bez invaliditeta i ovisi o brojnim demografskim značajkama, kao i onim povezanim s invaliditetom. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati prilagodbu studenata s invaliditetom, te utječu li na nju dob i spol studenata s invaliditetom, akademsko obrazovanje majke, društveni status, samostalnost u stanovanju, doživljaj invaliditeta i podrška obitelji u studiranju. Formiran je prigodni uzorak od 64 studenta s invaliditetom s dva najveća sveučilišta u Hrvatskoj i dva u Srbiji. Primijenjena je skala Prilagodbe studenta na studij i potvrđene su dobre metrijske karakteristike na ovom uzorku. Studentice i studenti s invaliditetom su akademski i socijalno prilagođeni na studij slično vršnjacima bez invaliditeta, a pokazuju nižu razinu emocionalne prilagodbe, osobito studenti. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su niža kronološka dob studenta s invaliditetom i neakademsko obrazovanje majke značajni prediktori bolje akademske prilagodbe. Varijable povezane sa specifičnim implikacijama invaliditeta na studiranje ne objašnjavaju akademsku, a objašnjavaju emocionalnu i socijalnu prilagodbu. Pored višeg društvenog statusa obitelji, studenti koji invaliditet vide preprekom u studiranju pokazuju bolju emocionalnu i socijalnu prilagodbu. Ako smatraju da im je u studiranju neophodna podrške obitelji, pokazat će slabiju emocionalnu i bolju socijalnu prilagodbu na studij. Zahtjevi i ograničenja povezana s invaliditetom utječu na nižu razinu emocionalne prilagodbe zbog čega mjere psihosocijalne podrške u visokom obrazovanju treba usmjeriti na osnaživanje emocionalnih kapaciteta studenata s invaliditetom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci,
Fakultet zdravstvenih studija u Rijeci

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi Hrčak Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Bošković, Sandra; Ilić Stošović, Danijela; Skočić Mihić, Sanja
Prilagodba na studij obzirom na opća i specifična obilježja studenata s invaliditetom // Revija za socijalnu politiku, 24 (2017), 1; 73-92 doi:10.3935/rsp.v24i1.1342 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Bošković, S., Ilić Stošović, D. & Skočić Mihić, S. (2017) Prilagodba na studij obzirom na opća i specifična obilježja studenata s invaliditetom. Revija za socijalnu politiku, 24 (1), 73-92 doi:10.3935/rsp.v24i1.1342.
@article{article, author = {Bo\v{s}kovi\'{c}, Sandra and Ili\'{c} Sto\v{s}ovi\'{c}, Danijela and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja}, year = {2017}, pages = {73-92}, DOI = {10.3935/rsp.v24i1.1342}, keywords = {visoko obrazovanje, studenti s invaliditetom, prilagodba na studij, inkluzija}, journal = {Revija za socijalnu politiku}, doi = {10.3935/rsp.v24i1.1342}, volume = {24}, number = {1}, issn = {1330-2965}, title = {Prilagodba na studij obzirom na op\'{c}a i specifi\v{c}na obilje\v{z}ja studenata s invaliditetom}, keyword = {visoko obrazovanje, studenti s invaliditetom, prilagodba na studij, inkluzija} }
@article{article, author = {Bo\v{s}kovi\'{c}, Sandra and Ili\'{c} Sto\v{s}ovi\'{c}, Danijela and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja}, year = {2017}, pages = {73-92}, DOI = {10.3935/rsp.v24i1.1342}, keywords = {higher education, students with disabilities, adjustment on studies, inclusion}, journal = {Revija za socijalnu politiku}, doi = {10.3935/rsp.v24i1.1342}, volume = {24}, number = {1}, issn = {1330-2965}, title = {Adjustment to college with regard to some characteristics of students with disabilities}, keyword = {higher education, students with disabilities, adjustment on studies, inclusion} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font