Pregled bibliografske jedinice broj: 832128
Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija
Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav i Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 120-131 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 832128 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija
(Role of music and musical intelligence in school in the context of Theory of multiple intelligences)
Autori
Brđanović, Davor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
/ Jerković, Berislav i Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 120-131
ISBN
978-953-58055-5-7
Skup
1. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Glazba ; nastava glazbe ; glazbena inteligencija ; višestruke inteligencije ; škola
(Music ; music teaching ; musical intelligence ; multiple intelligences ; school)
Sažetak
Teorija višestrukih inteligencija Howarda Gardnera upućuje na važnost ranog određivanja intelektualnog profila učenika, jer se pravovremenim prepoznavanjem različitosti i pronalaženjem specifičnih sposobnosti svakog pojedinca, omogućava razvoj jedne ili više njegovih inteligencija do zadovoljavajuće razine kompetentnosti. Gardner na inteligenciju gleda kao na potencijal. Postizanje dobrih rezultata na područjima u kojima je netko barem donekle talentiran povećava motivaciju, razvija samopouzdanje, te stvara pretpostavke za razvoj ostalih intelektualnih potencijala. U članku se raspravlja o pitanjima i razumijevanju uloge glazbe u suvremenom obrazovanju, o potrebi novog promišljanja nastave glazbe i glazbene izobrazbe učitelja, s ciljem poticanja snažnijeg povezivanja glazbenih i ostalih sadržaja u osnovnoj školi, u kontekstu Gardnerove teorije višestrukih inteligencija i iskustava iz prakse. Ako se prihvate nalazi o ranom postojanju glazbene sposobnosti, te o ranom razvoju postojećih glazbenih potencijala - glazbene inteligencije, a time i utjecaju glazbe na dječji razvoj od najranijih faza, tada treba prepoznati mogućnosti koje postoje u pristupu djeci putem glazbe. Glazba se ne poučava samo radi uživanja u glazbenim djelima. Svatko je na neki način glazbeno inteligentan, te se u različite glazbene projekte mogu uključiti svi učenici. Takvi projekti sadrže neiscrpne mogućnosti da se djeci lako i kvalitetno prenose sadržaji s drugih područja, mogućnosti koje će, za razliku od uobičajenih i standardnih, privući dječju pažnju i pomoći im u otkrivanju i realiziranju njihovih potencijala. Gledano u tom svjetlu glazba i glazbena inteligencija imaju u školi važnu obrazovnu ulogu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)