Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 832128

Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija


Brđanović, Davor
Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav i Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 120-131 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 832128 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija
(Role of music and musical intelligence in school in the context of Theory of multiple intelligences)

Autori
Brđanović, Davor

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav i Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 120-131

ISBN
978-953-58055-5-7

Skup
1. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Glazba ; nastava glazbe ; glazbena inteligencija ; višestruke inteligencije ; škola
(Music ; music teaching ; musical intelligence ; multiple intelligences ; school)

Sažetak
Teorija višestrukih inteligencija Howarda Gardnera upućuje na važnost ranog određivanja intelektualnog profila učenika, jer se pravovremenim prepoznavanjem različitosti i pronalaženjem specifičnih sposobnosti svakog pojedinca, omogućava razvoj jedne ili više njegovih inteligencija do zadovoljavajuće razine kompetentnosti. Gardner na inteligenciju gleda kao na potencijal. Postizanje dobrih rezultata na područjima u kojima je netko barem donekle talentiran povećava motivaciju, razvija samopouzdanje, te stvara pretpostavke za razvoj ostalih intelektualnih potencijala. U članku se raspravlja o pitanjima i razumijevanju uloge glazbe u suvremenom obrazovanju, o potrebi novog promišljanja nastave glazbe i glazbene izobrazbe učitelja, s ciljem poticanja snažnijeg povezivanja glazbenih i ostalih sadržaja u osnovnoj školi, u kontekstu Gardnerove teorije višestrukih inteligencija i iskustava iz prakse. Ako se prihvate nalazi o ranom postojanju glazbene sposobnosti, te o ranom razvoju postojećih glazbenih potencijala - glazbene inteligencije, a time i utjecaju glazbe na dječji razvoj od najranijih faza, tada treba prepoznati mogućnosti koje postoje u pristupu djeci putem glazbe. Glazba se ne poučava samo radi uživanja u glazbenim djelima. Svatko je na neki način glazbeno inteligentan, te se u različite glazbene projekte mogu uključiti svi učenici. Takvi projekti sadrže neiscrpne mogućnosti da se djeci lako i kvalitetno prenose sadržaji s drugih područja, mogućnosti koje će, za razliku od uobičajenih i standardnih, privući dječju pažnju i pomoći im u otkrivanju i realiziranju njihovih potencijala. Gledano u tom svjetlu glazba i glazbena inteligencija imaju u školi važnu obrazovnu ulogu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Davor Brđanović (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Brđanović, Davor
Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav i Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 120-131 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Brđanović, D. (2016) Uloga glazbe i glazbene inteligencije u školi u kontekstu Teorije višestrukih inteligencija. U: Jerković, Berislav i Škojo, Tihana (ur.)Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja.
@article{article, author = {Br\djanovi\'{c}, Davor}, year = {2016}, pages = {120-131}, keywords = {Glazba, nastava glazbe, glazbena inteligencija, vi\v{s}estruke inteligencije, \v{s}kola}, isbn = {978-953-58055-5-7}, title = {Uloga glazbe i glazbene inteligencije u \v{s}koli u kontekstu Teorije vi\v{s}estrukih inteligencija}, keyword = {Glazba, nastava glazbe, glazbena inteligencija, vi\v{s}estruke inteligencije, \v{s}kola}, publisher = {Umjetni\v{c}ka akademija Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Br\djanovi\'{c}, Davor}, year = {2016}, pages = {120-131}, keywords = {Music, music teaching, musical intelligence, multiple intelligences, school}, isbn = {978-953-58055-5-7}, title = {Role of music and musical intelligence in school in the context of Theory of multiple intelligences}, keyword = {Music, music teaching, musical intelligence, multiple intelligences, school}, publisher = {Umjetni\v{c}ka akademija Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font