Pregled bibliografske jedinice broj: 832125
Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole
Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole // Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 18 (2016), 2; 323-349 doi:10.15516/cje.v18i2.1577 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 832125 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole
(Verification of Metric Characteristics of the Bentley Test of Musical Abilities on a Sample of Croatian Music School Students)
Autori
Brđanović, Davor
Izvornik
Croatian Journal of Education = Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 18
(2016), 2;
323-349
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazba ; Glazbena škola u Varaždinu ; pouzdanost testa ; valjanost testa
(music ; Music School in Varaždin ; test reliability ; test validity)
Sažetak
Teorije i istraživanja glazbenu sposobnost nastoje objasniti ponajprije kao urođenu ili stečenu, kao cjelovitu, odnosno sastavljenu od više elementarnih sposobnosti, premda je za zadovoljavajuće definiranje te sposobnosti (ili tih sposobnosti) neophodan pluralizam pogleda, teorija i istraživanja. Test Mjere glazbenih sposobnosti Arnolda Bentleya dijagnosticira trenutni stupanj osnovnih glazbenih sposobnosti djece dobi 7 do 14 godina. U ovom je radu taj test prvi put primijenjen u Hrvatskoj. Provjerom metrijskih karakteristika testa na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole dobiven je koeficijent α od 0, 74, te test-retest postupkom r od 0, 81, što govori o zadovoljavajućoj pouzdanosti testa. Utvrđene značajnosti korelacija rezultata učenika postignutih na testu i procjena učeničkih sposobnosti od nastavnika, kao i njihova umjereno visoka pozitivna povezanost, potvrda su valjanosti testa. U odnosu na rezultate drugih dostupnih relevantnih istraživanja u ovom je istraživanju dobiven niži rezultat testa analize akorda i niži ukupan rezultat Bentleyeva testa, za što razlog valja potražiti u općim kulturnim razlikama, kao i u različitom načinu glazbenog obrazovanja u različitim zemljama. Dobiveni rezultati pokazuju i da je veći broj godina glazbenog školovanja značajan za viši ukupan rezultat na Bentleyevu testu.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Glazbena umjetnost
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- EBSCO SocINDEX with Full Text
- SCOPUS
- Web of Science
- Social Sciences Citation Index (SSCI)
- Electronic Social and Science Citation Index (ESSCI)
- ERA-Educational Research Abstracts Online