Pregled bibliografske jedinice broj: 832118
Zakonske odrednice inkluzivnog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj
Zakonske odrednice inkluzivnog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj // DOKON 2015: Knjiga sažetaka / Vesna Kovač, Jasminka Ledić i Siniša Kušić (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2016. str. 20-21 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 832118 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zakonske odrednice inkluzivnog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj
(The Legislation of Inclusive Education in Croatia)
Autori
Martan, Valentina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
DOKON 2015: Knjiga sažetaka
/ Vesna Kovač, Jasminka Ledić i Siniša Kušić - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2016, 20-21
ISBN
978-953-7975-40-1
Skup
Doktorska konferencija za studente, voditelje i suradnike poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti, DOKON 2015
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 22.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
inkluzija; inkluzivan odgoj i obrazovanje; učenici s teškoćama u razvoju; zakonska legislativa;
(inclusion; inclusive education; students with disabilities; legislation;)
Sažetak
Inkluzija je sveobuhvatan proces koji usmjerava i potiče razvoj društva u kojem svatko treba biti tretiran kao njegov jednakopravni član, a u kojem se koncept hendikepa i položaj osoba s posebnim potrebama značajno mijenjaju. U obrazovnom kontekstu inkluzija učenicima s teškoćama u razvoju omogućuje dostupnost prikladnog obrazovanja unutar redovitog odgojnoobrazovnog sustava, osigurava uvjete za puni razvoj njihovih potencijala te izjednačava mogućnosti postizanja najvećeg mogućeg stupnja obrazovanja na ravnopravnoj osnovi s drugima kroz uvažavanje individualnih potreba. Briga za učenike s teškoćama u razvoju, te općenito za osobe koje su u nepovoljnijem položaju, zauzima posebno mjesto u zakonskoj legislativi. Cilj je ovog rada analizirati i dati pregled ključnih odredbi kojima su u aktualnim nacionalnim i međunarodnim zakonima, podzakonskim aktima i pravilnicima regulirana prava i potrebe djece s teškoćama u razvoju. Osobit naglasak stavlja se na razvoj edukacijske uključenosti kroz pojmove integracije i inkluzije te na nove zakonske odredbe povezane s osnovnoškolskim i srednjoškolskim odgojem i obrazovanjem učenika s teškoćama u razvoju u Republici Hrvatskoj koje slijede suvremene trendove i u kojima je vidljiva visoka razina poštovanja teorijskih pretpostavki inkluzivnog obrazovanja. Najnoviji je nacionalni dokument Pravilnik o osnovnoškolskom i srednjoškolskom odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju, koji proizlazi iz (nad)zakonskog, strategijskog i programskog okvira zadanog obrazovnom politikom u Republici Hrvatskoj i koji razrađuje postavljeni okvir inkluzivnog odgoja i obrazovanja, ali i operacionalizira niz zakonskih novina u segmentu rada s učenicima s teškoćama u razvoju. Zasnovan je na načelima nediskriminacije te podržava prihvaćanje različitosti i pružanje primjerene podrške učenicima s teškoćama u razvoju kroz primjerene programe te profesionalnu i pedagoško-didaktičku potporu. Nizom zakonskih i podzakonskih akata i na nacionalnoj razini vidljiva je visoka razina pravne reguliranosti odgoja i obrazovanja učenika s teškoćama u razvoju. Osim zakonske, i moralna je odgovornost cijelog društva posebnu brigu voditi o skupinama koje su izložene najvećem riziku od marginalizacije, isključivanja ili neuspjeha. Iako će uspješna i potpuna provedba zakonskih odredbi biti velik izazov svim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa, zasigurno će značajno doprinijeti stvaranju boljeg i tolerantnijeg društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija