Pregled bibliografske jedinice broj: 832064
Učinkovitost suvremenih metoda rehabilitacije osoba s motoričkim poremećajima temeljena na znanstvenim dokazima
Učinkovitost suvremenih metoda rehabilitacije osoba s motoričkim poremećajima temeljena na znanstvenim dokazima, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 832064 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učinkovitost suvremenih metoda rehabilitacije osoba s motoričkim poremećajima temeljena na znanstvenim dokazima
(Evidence-Based effectivness of contemporary methods in the rehabilitation of people with physical disabilities)
Autori
Mioč, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.09
Godina
2016
Stranica
51
Mentor
Pinjatela, Renata
Ključne riječi
motorički poremećaji; terapija prisilno induciranog pokreta; Masgutova metoda; Feldenkraisova metoda
(physical disabilities; Constraint-Induced Movement Therapy; Masgutova neurosensorimotor reflex integration method; Feldenkrais method)
Sažetak
Termin motorički poremećaji odnosi se na skupinu poremećaja grube i fine motorike i/ili ravnoteže tijela, koji otežavaju izvršavanje svakodnevnih funkcionalnih aktivnosti. U ovom radu nastojala se istražiti učinkovitost triju metoda kod osoba s motoričkim poremećajima na temelju znanstvenih dokaza. Terapija prisilno induciranog pokreta (CIMT) rehabilitacijski je pristup koji uključuje fizičko ograničavanje neoštećenog gornjeg ekstremiteta te usmjerene funkcionalne vježbe pokreta s oštećenim ekstremitetom u cilju smanjenja njegovog motoričkog deficita i povećanja funkcionalne neovisnosti osobe. Masgutova metoda (MNRI), razvijena od strane ruske psihologinje Svetlane Masgutove, odnosi se na skup programa vježbi usmjerenih na razvijanje i integraciju primitivnih refleksnih obrazaca u svrhu uspostavljanja odgovarajućeg funkcioniranja živčanog sustava. Feldenkraisova metoda, nazvana prema njenom utemeljitelju, Moshéu Feldenkraisu, metoda je učenja koja nastoji poboljšati funkcije kod osoba različite dobi i različitih sposobnosti. Pokazalo se kako postoji znanstvena utemeljenost učinkovitosti terapije prisilno induciranog pokreta kod osoba s motoričkim poremećajima, dok je kod druge dvije metode zaključeno kako je za utvrđivanje učinkovitosti potreban veći broj metodološki valjanih istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(mentor)