Pregled bibliografske jedinice broj: 832062
Primjena asistivne tehnologije u poboljšanju kvalitete života obitelji djeteta s motoričkim poremećajima
Primjena asistivne tehnologije u poboljšanju kvalitete života obitelji djeteta s motoričkim poremećajima, 2016., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 832062 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena asistivne tehnologije u poboljšanju kvalitete života obitelji djeteta s motoričkim poremećajima
(Application of assistive technologies in improving quality of life in family of child with motor disability)
Autori
Vukušić, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
07.09
Godina
2016
Stranica
64
Mentor
Pinjatela, Renata
Ključne riječi
kvaliteta života; cerebralna paraliza; asistivne tehnologije; low-tech AAC komunikacijska ploča; uvođenje AT
(Quality of life; cerebral palsy; assistive technologies; low-tech AAC; communication board; application of AT)
Sažetak
Cilj ovog rada je istražiti utjecaj asistivnih tehnologija na kvalitetu života djeteta s motoričkim poremećajem, odnosno utvrditi na koji način i u kojoj mjeri upotreba asistivne tehnologije može olakšati komunikaciju između djeteta s motoričkim teškoćama i njegove okoline. Te može li na takav način djelovati na kvalitetu života djeteta s motoričkim poremećajima i njegove obitelji. Na kvalitetu života utječu tjelesno i materijalno blagostanje, odnosi s drugim ljudima, socijalne, društvene i građanske aktivnosti, osobni razvoj i ispunjenje, te rekreacija. Ostvarenje navedenih dimenzija podrazumijeva mogućnost verbalne i/ili neverbalne komunikacije. Motorički poremećaji stvaraju teškoće u svakodnevnim funkcionalnim aktivnostima, te vrlo često uključuju smanjenju mogućnost verbalizacije i govora tijela, te dovode do teškoća u komunikaciji. Asisitivne tehnologije mogu olakšati komunikaciju osobama s motoričkim teškoćama, te na taj način utjecati na kvalitetu života pojedinca s motoričkim teškoćama i njegove obitelji. Uvođenje asistivnih tehnologija kao sredstva komunikacije individualizirano je i prilagođeno potrebama sudionika istraživanja, djeteta kronološke dobi 4 godine i 5 mjeseci, s dijagnozom cerebralna paraliza, tetraparesis sp. Inicijalna procjena temeljena je na Ages and Stages Questionnaire instrumentu procjene, Family Quality of Life upitniku, te The Matrix Communication sustavu. Cilj kvalitativnog dijela bio je dobiti uvid u dublje dimenzije djelovanja asistivne tehnologije na obiteljsku koheziju. Rezultati istraživanja analizirani su kvantitativnom i kvalitativnom metodologijom. Rezultati potvrđuju postavljenu hipotezu, međutim daju novi uvid u teškoće koje mogu nastati uslijed prihvaćanja naglog napretka djetetovih sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Renata Pinjatela
(mentor)