Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 831764

Poticanje učenja u radnom kontekstu: implikacije za dobrobit zaposlenika


Tomas, Jasmina; Maslić Seršić, Darja
Poticanje učenja u radnom kontekstu: implikacije za dobrobit zaposlenika // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 2015. str. 97-97 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 831764 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poticanje učenja u radnom kontekstu: implikacije za dobrobit zaposlenika
(Fostering learning in work context: implications for employees' well-being)

Autori
Tomas, Jasmina ; Maslić Seršić, Darja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka - Zagreb : Grafički zavod Hrvatske, 2015, 97-97

ISBN
978-953-175-463-7

Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
organizacijska klima koja potiče učenje; psihofizičko zdravlje; zadovoljstvo poslom; zahtjevi posla
(organizational learning climate; psychophysical health; job satisfaction; job demands)

Sažetak
Poticanje učenja u radnom kontekstu jedna je od važnih strategija kojom organizacije osiguravaju opstanak u promjenjivim okolnostima tržišta. Iako je dosadašnjim istraživanjima utvrđena pozitivna povezanost organizacijske klime koja potiče učenje s poželjnim radnim ponašanjem (npr. s radnim učinkom mjerenim na individualnoj i organizacijskoj razini), spoznaje o njezinoj ulozi u predikciji individualne dobrobiti zaposlenika još su malobrojne. Stoga je cilj istraživanja bio: (1) ispitati povezanost organizacijskog konteksta definiranog kroz dimenzije klime koja potiče učenje s dobrobiti zaposlenika te (2) ispitati moderiraju li dimenzije klime koja potiče učenje odnos između zahtjeva posla i dobrobiti zaposlenika. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku smjenskih radnika zaposlenih u poslovnom i javnom sektoru (N = 860). Primijenjena je Skala organizacijske klime koja potiče učenje kojom se ispituju tri dimenzije: olakšavanje učenja, nagrađivanje i uvažavanje učenja te sprječavanje razmatranja pogrešaka u radu. Zahtjevi posla ispitani su subskalom Upitnika stresora u radu HSE, psihofizičko zdravlje Upitnikom zdravlja SF-36, a zadovoljstvo poslom jednom česticom općeg zadovoljstva u poslu. Rezultati su pokazali da olakšavanje te nagrađivanje i uvažavanje učenja imaju pozitivan doprinos, dok sprječavanje razmatranja pogrešaka u radu ima negativan doprinos u predviđanju dobrobiti povrh demografskih i radnih karakteristika zaposlenika te zahtjeva posla. Također, olakšavanje učenja moderiralo je odnos između zahtjeva posla i dobrobiti zaposlenika: percepcija da organizacija olakšava učenje kroz osiguravanje potrebnih sredstava ublažila je negativnu povezanost između zahtjeva posla i subjektivnog općeg i psihičkog zdravlja. Iako je provedeno istraživanje transverzalno i korelacijsko što ograničava uzročno-posljedičnu interpretaciju nalaza, rezultati upućuju na zaključak da poticanje učenja u radnom kontekstu može imati značajne implikacije za dobrobit zaposlenika.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasmina Tomas (autor)

Avatar Url Darja Maslić-Seršić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Tomas, Jasmina; Maslić Seršić, Darja
Poticanje učenja u radnom kontekstu: implikacije za dobrobit zaposlenika // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 2015. str. 97-97 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Tomas, J. & Maslić Seršić, D. (2015) Poticanje učenja u radnom kontekstu: implikacije za dobrobit zaposlenika. U: Zarevski, P., Jurin, T. & Modić Stanke, K. (ur.)22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Tomas, Jasmina and Masli\'{c} Ser\v{s}i\'{c}, Darja}, year = {2015}, pages = {97-97}, keywords = {organizacijska klima koja poti\v{c}e u\v{c}enje, psihofizi\v{c}ko zdravlje, zadovoljstvo poslom, zahtjevi posla}, isbn = {978-953-175-463-7}, title = {Poticanje u\v{c}enja u radnom kontekstu: implikacije za dobrobit zaposlenika}, keyword = {organizacijska klima koja poti\v{c}e u\v{c}enje, psihofizi\v{c}ko zdravlje, zadovoljstvo poslom, zahtjevi posla}, publisher = {Grafi\v{c}ki zavod Hrvatske}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Tomas, Jasmina and Masli\'{c} Ser\v{s}i\'{c}, Darja}, year = {2015}, pages = {97-97}, keywords = {organizational learning climate, psychophysical health, job satisfaction, job demands}, isbn = {978-953-175-463-7}, title = {Fostering learning in work context: implications for employees' well-being}, keyword = {organizational learning climate, psychophysical health, job satisfaction, job demands}, publisher = {Grafi\v{c}ki zavod Hrvatske}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font