Pregled bibliografske jedinice broj: 831764
Poticanje učenja u radnom kontekstu: implikacije za dobrobit zaposlenika
Poticanje učenja u radnom kontekstu: implikacije za dobrobit zaposlenika // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 2015. str. 97-97 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 831764 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje učenja u radnom kontekstu: implikacije za dobrobit zaposlenika
(Fostering learning in work context: implications for employees' well-being)
Autori
Tomas, Jasmina ; Maslić Seršić, Darja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja
/ Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka - Zagreb : Grafički zavod Hrvatske, 2015, 97-97
ISBN
978-953-175-463-7
Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
organizacijska klima koja potiče učenje; psihofizičko zdravlje; zadovoljstvo poslom; zahtjevi posla
(organizational learning climate; psychophysical health; job satisfaction; job demands)
Sažetak
Poticanje učenja u radnom kontekstu jedna je od važnih strategija kojom organizacije osiguravaju opstanak u promjenjivim okolnostima tržišta. Iako je dosadašnjim istraživanjima utvrđena pozitivna povezanost organizacijske klime koja potiče učenje s poželjnim radnim ponašanjem (npr. s radnim učinkom mjerenim na individualnoj i organizacijskoj razini), spoznaje o njezinoj ulozi u predikciji individualne dobrobiti zaposlenika još su malobrojne. Stoga je cilj istraživanja bio: (1) ispitati povezanost organizacijskog konteksta definiranog kroz dimenzije klime koja potiče učenje s dobrobiti zaposlenika te (2) ispitati moderiraju li dimenzije klime koja potiče učenje odnos između zahtjeva posla i dobrobiti zaposlenika. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku smjenskih radnika zaposlenih u poslovnom i javnom sektoru (N = 860). Primijenjena je Skala organizacijske klime koja potiče učenje kojom se ispituju tri dimenzije: olakšavanje učenja, nagrađivanje i uvažavanje učenja te sprječavanje razmatranja pogrešaka u radu. Zahtjevi posla ispitani su subskalom Upitnika stresora u radu HSE, psihofizičko zdravlje Upitnikom zdravlja SF-36, a zadovoljstvo poslom jednom česticom općeg zadovoljstva u poslu. Rezultati su pokazali da olakšavanje te nagrađivanje i uvažavanje učenja imaju pozitivan doprinos, dok sprječavanje razmatranja pogrešaka u radu ima negativan doprinos u predviđanju dobrobiti povrh demografskih i radnih karakteristika zaposlenika te zahtjeva posla. Također, olakšavanje učenja moderiralo je odnos između zahtjeva posla i dobrobiti zaposlenika: percepcija da organizacija olakšava učenje kroz osiguravanje potrebnih sredstava ublažila je negativnu povezanost između zahtjeva posla i subjektivnog općeg i psihičkog zdravlja. Iako je provedeno istraživanje transverzalno i korelacijsko što ograničava uzročno-posljedičnu interpretaciju nalaza, rezultati upućuju na zaključak da poticanje učenja u radnom kontekstu može imati značajne implikacije za dobrobit zaposlenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb