Pregled bibliografske jedinice broj: 831365
Usporedba zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein-Westfallen
Usporedba zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein-Westfallen // Život i škola: Časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 1; 247-254 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 831365 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein-Westfallen
(The Comparison of the Representation of Environmental Issues in Nature and Society Textbooks of The Republic of Croatia and the Federal Republic of Germany, Nordrhein- Westfalen County)
Autori
Jurčević Agić, Ivančica ; Bogut, Irella ; Romštajn - Burchards, Štefanija
Izvornik
Život i škola: Časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62
(2016), 1;
247-254
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
ekološki odgoj ; kompetencije učenika ; nastava Prirode i društva ; udžbenici ; odgojno-obrazovni proces
(environmental education ; competence of the students ; teaching nature and society ; textbooks ; educational process)
Sažetak
Ekološke teme u udžbenicima služe kao pomoć u razvoju ekološke svijesti i pismenosti, glavnih preduvjeta djelovanja sa svrhom očuvanja prirodne i kulturne baštine čovječanstva. Cilj je ovoga rada bio usporediti zastupljenost ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva od 1. do 4. razreda osnovne škole u Republici Hrvatskoj s onima u Saveznoj Republici Njemačkoj (pokrajini Nordrhein – Westfallen), metodom analize sadržaja, uz pretpostavku veće i bolje zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Savezne Republike Njemačke kao dugogodišnje članice Europske Unije i europske obrazovne politike. Kvantitativna analiza ukazuje na znatno manji broj ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva u Republici Hrvatskoj. Kvaliteta obrade ekoloških tema također je bolja u njemačkim udžbenicima. S obzirom na aktivnosti učenika, u hrvatskim udžbenicima prevladava odgovaranje na pitanja iz udžbenika, što odražava pasivnost učenika tijekom obrade ekoloških tema, u usporedbi s brojnim praktičnim aktivnostima učenika koje prate obradu tih tema u njemačkim udžbenicima. Ekološke kompetencije učenika koje ih osposobljavaju za djelovanje u skladu s ekološkom svijesti, važna su pretpostavka bolje sutrašnjice, daljnjeg opstanka i razvoja života na Zemlji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- EBSCO Publishing
- Emerald Management Reviews database
- Ulrichs Serials Analysis System