Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 831365

Usporedba zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein-Westfallen


Jurčević Agić, Ivančica; Bogut, Irella; Romštajn - Burchards, Štefanija
Usporedba zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein-Westfallen // Život i škola: Časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 1; 247-254 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 831365 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usporedba zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein-Westfallen
(The Comparison of the Representation of Environmental Issues in Nature and Society Textbooks of The Republic of Croatia and the Federal Republic of Germany, Nordrhein- Westfalen County)

Autori
Jurčević Agić, Ivančica ; Bogut, Irella ; Romštajn - Burchards, Štefanija

Izvornik
Život i škola: Časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 62 (2016), 1; 247-254

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
ekološki odgoj ; kompetencije učenika ; nastava Prirode i društva ; udžbenici ; odgojno-obrazovni proces
(environmental education ; competence of the students ; teaching nature and society ; textbooks ; educational process)

Sažetak
Ekološke teme u udžbenicima služe kao pomoć u razvoju ekološke svijesti i pismenosti, glavnih preduvjeta djelovanja sa svrhom očuvanja prirodne i kulturne baštine čovječanstva. Cilj je ovoga rada bio usporediti zastupljenost ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva od 1. do 4. razreda osnovne škole u Republici Hrvatskoj s onima u Saveznoj Republici Njemačkoj (pokrajini Nordrhein – Westfallen), metodom analize sadržaja, uz pretpostavku veće i bolje zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Savezne Republike Njemačke kao dugogodišnje članice Europske Unije i europske obrazovne politike. Kvantitativna analiza ukazuje na znatno manji broj ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva u Republici Hrvatskoj. Kvaliteta obrade ekoloških tema također je bolja u njemačkim udžbenicima. S obzirom na aktivnosti učenika, u hrvatskim udžbenicima prevladava odgovaranje na pitanja iz udžbenika, što odražava pasivnost učenika tijekom obrade ekoloških tema, u usporedbi s brojnim praktičnim aktivnostima učenika koje prate obradu tih tema u njemačkim udžbenicima. Ekološke kompetencije učenika koje ih osposobljavaju za djelovanje u skladu s ekološkom svijesti, važna su pretpostavka bolje sutrašnjice, daljnjeg opstanka i razvoja života na Zemlji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ivančica Jurčević (autor)

Avatar Url Irella Bogut (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Jurčević Agić, Ivančica; Bogut, Irella; Romštajn - Burchards, Štefanija
Usporedba zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein-Westfallen // Život i škola: Časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (2016), 1; 247-254 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Jurčević Agić, I., Bogut, I. & Romštajn - Burchards, Š. (2016) Usporedba zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein-Westfallen. Život i škola: Časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 62 (1), 247-254.
@article{article, author = {Jur\v{c}evi\'{c} Agi\'{c}, Ivan\v{c}ica and Bogut, Irella and Rom\v{s}tajn - Burchards, \v{S}tefanija}, year = {2016}, pages = {247-254}, keywords = {ekolo\v{s}ki odgoj, kompetencije u\v{c}enika, nastava Prirode i dru\v{s}tva, ud\v{z}benici, odgojno-obrazovni proces}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola: \v{C}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {62}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Usporedba zastupljenosti ekolo\v{s}kih tema u ud\v{z}benicima Prirode i dru\v{s}tva Republike Hrvatske i Savezne Republike Njema\v{c}ke, pokrajine Nordrhein-Westfallen}, keyword = {ekolo\v{s}ki odgoj, kompetencije u\v{c}enika, nastava Prirode i dru\v{s}tva, ud\v{z}benici, odgojno-obrazovni proces} }
@article{article, author = {Jur\v{c}evi\'{c} Agi\'{c}, Ivan\v{c}ica and Bogut, Irella and Rom\v{s}tajn - Burchards, \v{S}tefanija}, year = {2016}, pages = {247-254}, keywords = {environmental education, competence of the students, teaching nature and society, textbooks, educational process}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola: \v{C}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {62}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {The Comparison of the Representation of Environmental Issues in Nature and Society Textbooks of The Republic of Croatia and the Federal Republic of Germany, Nordrhein- Westfalen County}, keyword = {environmental education, competence of the students, teaching nature and society, textbooks, educational process} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • EBSCO Publishing
  • Emerald Management Reviews database
  • Ulrichs Serials Analysis System





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font