Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 831207

Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha


Babič Čikeš, Ana; Buško, Vesna
Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha // Društvena istraživanja, 24 (2015), 1; 21-45 doi:10.5559/di.24.1.02 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 831207 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha
(Emotional Intelligence in Early Adolescence: Correlates of Emotion Management Abilities and the Prediction of School Achievement)

Autori
Babič Čikeš, Ana ; Buško, Vesna

Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 24 (2015), 1; 21-45

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
emocionalna inteligencija ; ličnost ; školski uspjeh ; rana adolescencija
(emotional intelligence ; personality ; school achievement ; early adolescence)

Sažetak
Rad se bavi spolnim i dobnim razlikama u sposobnostima emocionalne inteligencije (EI) tijekom rane adolescencije te odnosima mjera različitih razina EI i pokazatelja adaptivnoga ponašanja. Na uzorku od 133 učenika viših razreda osnovne škole primijenjena su tri testa emocionalne inteligencije, upitnici empatije i samopoštovanja te su prikupljeni podaci o školskim ocjenama sudionika. Dobivene su niske do umjereno visoke korelacije među primijenjenim mjerama EI. Rezultati na Upitniku empatije značajno su povezani samo s rezultatima u Testu upravljanja emocijama. Multivarijatnom analizom varijance potvrđene su spolne, ali ne i dobne razlike u prostoru primijenjenih varijabli EI, pri čemu djevojčice postižu više rezultate na mjerama ispitanih razina emocionalne inteligencije. Hijerarhijskim regresijskim postupcima potvrđen je značajan aditivni doprinos Testa analize emocija u objašnjenju varijance Testa upravljanja emocijama, kao i značajna uloga ovih testova u objašnjenju varijance školskog uspjeha učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Buško, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Buško (autor)

Avatar Url Ana Babić Čikeš (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada doi Hrčak Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Babič Čikeš, Ana; Buško, Vesna
Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha // Društvena istraživanja, 24 (2015), 1; 21-45 doi:10.5559/di.24.1.02 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Babič Čikeš, A. & Buško, V. (2015) Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija školskog uspjeha. Društvena istraživanja, 24 (1), 21-45 doi:10.5559/di.24.1.02.
@article{article, author = {Babi\v{c} \v{C}ike\v{s}, Ana and Bu\v{s}ko, Vesna}, year = {2015}, pages = {21-45}, DOI = {10.5559/di.24.1.02}, keywords = {emocionalna inteligencija, li\v{c}nost, \v{s}kolski uspjeh, rana adolescencija}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, doi = {10.5559/di.24.1.02}, volume = {24}, number = {1}, issn = {1330-0288}, title = {Emocionalna inteligencija u ranoj adolescenciji: korelati sposobnosti upravljanja emocijama i predikcija \v{s}kolskog uspjeha}, keyword = {emocionalna inteligencija, li\v{c}nost, \v{s}kolski uspjeh, rana adolescencija} }
@article{article, author = {Babi\v{c} \v{C}ike\v{s}, Ana and Bu\v{s}ko, Vesna}, year = {2015}, pages = {21-45}, DOI = {10.5559/di.24.1.02}, keywords = {emotional intelligence, personality, school achievement, early adolescence}, journal = {Dru\v{s}tvena istra\v{z}ivanja}, doi = {10.5559/di.24.1.02}, volume = {24}, number = {1}, issn = {1330-0288}, title = {Emotional Intelligence in Early Adolescence: Correlates of Emotion Management Abilities and the Prediction of School Achievement}, keyword = {emotional intelligence, personality, school achievement, early adolescence} }

Časopis indeksira:


  • Current Contents Connect (CCC)
  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • International Bibliography of the Social Sciences (IBSS)
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font